Automobili Pininfarina nenechali nič na náhodu a svoje dlhoročné skúsenosti z dizajnu pretransformovali do reálneho vozidla. Základné tvary sú podobné ako pri takto zameraných autách, dvojdverové kupé so sedadlami približne v strede vozidla sú štandardom.

Dizajn nie je šialený ako pri McLarene Senna, skôr svoju športovosť kombinuje s eleganciou línií. Extrémnejšie vyzerá len zozadu, kde predvádza LEDkové svetelné pásy zakomponované do dvoch prítlačných krídel.

Interiér sa orientuje na vodiča, ku ktorému sú natočené všetky tri displeje prístrojovej dosky. Na strednom sú tie najdôležitejšie údaje o rýchlosti a ostatné prvky sú na ďalších dvoch displejoch. Tie zobrazujú aj informácie z navigácie a audia.

Pininfarina Battista - kolesá sú takmer umeleckým dielom Zdroj: Pininfarina

Zásadným prvkom modelu je pohonná sústava. Battista je výlučne elektrický automobil. Elektromotory majú celkový výkon 1 398 kW (1 900 k) a krútiaci moment dosahuje tiež šialenú hodnotu 2 300 Nm.

Kupé s takýmto arzenálom dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 350 kilometrov za hodinu. Stokilometrová rýchlosť je záležitosť dvoch sekúnd a trojstovka je na displeji za 12 sekúnd. Elektromotory čerpajú energiu z batérií s kapacitou 120 kWh. Pri plnom nabití dokáže prejsť až 450 kilometrov, ale ležérnejším tempom ako maximálnou rýchlosťou s šialeným zrýchlením.

Pininfarina postaví 150 kusov modelu Battista, pričom cieľové trhy sú Európa, Severná Amerika, Blízky východ a Ázia.

Pininfarina Battista - interiér je orientovaný na pilota Zdroj: Pininfarina