Ešte za bývalého režimu túto službu vykonávali ČSA cez Prahu a od 90. rokov aj Austrian Airlines cez Viedeň. Napriek skeptickým otázkam, či bude dosť cestujúcich, sa linka ujala a pre vyše dve tretiny pasažierov LOT-u slúži Varšava ako tranzitné letisko do severnej Ameriky, západnej Európy, najmä do Nemecka a Škandinávie i do východnej Ázie.

Ich počet výrazne stúpol najmä po tom, čo LOT k skorej raňajšej linke z Košíc a neskorej večernej z Varšavy pridával postupne aj popoludňajší spiatočný spoj a cestujúci už nemusia vyčkávať vo Varšave na prípoje. Pred pár dňami pridali ďalšie dva a v súčasnosti je už každým smerom 11 letov týždenne. Po LOT-e začali lietať z Košíc aj Turkish Airlines na prestupy v Istanbule.

Po tom, čo minulý mesiac maďarský Wizz Air zrušil linku z Košíc do Tel Avivu a Východoslováci začali kupovať lety do Budapešti, LOT ponúkol najmä pre severovýchodné Slovensko lety do Izraela z Rzeszówa v juhovýchodnom Poľsku. Využívajú ich najmä skupiny katolíckych pútnikov do Svätej zeme, ktorí majú na letisko autobusový prípoj z Prešova.

Východ začal kupovať okamžite aj lety z Rzeszówa na newyorské letisko Newark, ktoré LOT minulý mesiac otvoril. Hoci sa do New Yorku dá dostať z Košíc s prestupom vo Varšave, rzeszówskej priamej linke dávajú prednosť najmä menej skúsení starší cestujúci. Tvrdia, že im dlhšia cesta autobusom na do Rzesówa neprekáža, keď im odpadávajú stresy pri prestupovaní medzi nástupiskami na dosť veľkom varšavskom letisku. Aj menší Newark je pre nich vraj pohodlnejší než Kennedyho veľkoletisko.