Čo sa v rozhovore dočítate
- Ako motivovať zamestnancov?
- Funguje motivácia zamestnancov formou cukru a biča?
- Ako si vytvoriť work-life balance?
- Čo je syndróm prázdneho miesta?
- Čo robiť, keď je šéf psychopat?
- Prečo aj firmy trápi problém fake news?
Mnohé tréningy a školenia sú súčasťou benefitov zamestnancov. Majú o ne reálne záujem? Menil sa postoj k nim v priebehu rokov?
Kedysi prevažovali školenia, ktoré boli dosť nezmyselné, založené len na frontálnom výklade lektora (podobne ako učiteľ pred tabuľou v škole). Dnes sa také vyskytujú len minimálne. Neznášam, keď firma príkazom pošle zamestnancov na nejaké školenie. Mnohých ľudí to potom nezaujíma.
Dnes je situácia už iná, pričom často si pracovníci majú možnosť sami vybrať, ktoré tréningy potrebujú. Vtedy sa chcú zapojiť aktívne. Tréningy sa zmenili, očakáva sa aktívna účasť trénovaných. Často pracujú v malých, napríklad štvorčlenných skupinkách. Jednotlivé problémové situácie si skúšajú na vlastnej koži, pozrú si video a rozoberajú ho.
Nedá sa tu schovať a hrať sa s mobilom. Program je navyše prispôsobovaný témam, ktoré ich zaujímajú. Nejde primárne o poznatky, ale o zručnosti, ktoré si skúšajú prakticky, na sebe.
Pôvodne ste pracovali ako psychológ a venovali sa poradenstvu a terapii. Teraz u vás prevažuje skôr mentoring a koučovania. Čo sú tréningy, ktoré vyučujete?
Ponúkame asi dvadsať tém a podľa klienta, ktorý si tréning objedná, sa ich snažíme špecificky prispôsobiť podľa toho, ktoré potrebujú. Je medzi nimi vyjednávanie, ako komunikovať v konflikte, tréning trénerov, ako písať tak, aby nás čítali alebo ako sa brániť manipulácii.
Snažíme sa vyhýbať témam, ktoré robia všetci – napríklad predajné zručnosti. Skôr ideme po témach, ktoré sú zaujímavé. Medzi ne patria tréningy tvorivosti alebo medzikultúrnych vzťahov.
Zmenilo sa aj to, čo firmy od tréningov očakávajú?
Dobrá firma časť svojej energie investuje do ľudí a ich vzdelania. Dnes však firmy chcú stále kratšie akcie a zároveň sa zvyšuje očakávanie, čo všetko sa musí prebrať.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?