Emirates majú toto najväčšie dvojposchodové dopravné lietadlo na svete podľa počtu cestujúcich v dvoch verziách – v dvoch triedach pre 615 a v troch triedach pre 519 cestujúcich.
Z Viedne bude lietať s tromi triedami na palube, v najlacnejšej (ekonomickej triede) bude 429 miest, v biznis triede so sedadlami, ktoré sa dajú sklopiť do vodorovného lôžka, bude 76 miest a v luxusnej prvej triede štrnásť oddelených spacích a obytných kójí s pracovným pultom a s osobitným servisom, s bohatou ponukou jedál a špičkových svetových vín a nápojov.
Prvá trieda má aj dve osobitné priestranné kúpeľne s WC, umývadlom a sprchovacím kútom. O cestujúcich sa bude starať 24 letušiek, stewardov a dvaja asistenti. Na viedenskej linke budú pravidelne aj letušky, ktoré hovoria po slovensky. Tých spoločnosť zamestnáva desiatky a priebežne prijíma ďalšie. Piloti budú dvaja, na diaľkových linkách bude posádka zdvojená.
Emirates - Palubný bar Zdroj: Ján Blažej
Obrovských airbusov za necelé desaťročie vyrobili 190 a airbus má ešte 319 pevných objednávok. Emirates sú bez konkurencie najväčším odberateľom, k súčasným osemdesiatym pribudne ešte 62 ďalších. Druhým najväčším prevádzkovateľom s 24 lietadlami sú Singapore Airlines, ktoré majú objednaných ešte ďalších 19 a tretí je austrálsky Qantas (20 lietadiel v prevádzke a 12 objednávok).
Tohtoročná katalógová cena jedného lietadla je 432,6 milióna amerických dolárov (v súčasnom kurze 379,8 milióna eur, ale ceny na trhu dopravných lietadiel sa udávajú tradične v amerických dolároch).
V konkurenčnom boji medzi Viedňou a Dubajom neuspeli Austrian Airlines, ktoré linku opustili. Emitates na nej lietajú dva razy denne a príchodom A380 sa denná ponuka zvýši na 1 700 miest. Aby nával cestujúcich vo Schwechate zvládli, musia investovať milióny eur do stavebných úprav terminálu a nástupných mostov.