Jedna z najväčších svetových značiek reštaurácií pokračuje v strategickom rozširovaní svojej medzinárodnej pôsobnosti a nedávno oznámila podpísanie 15. novej rámcovej franšízovej zmluvy za posledné dva roky. Najnovšie dohody sa týkajú pevninskej Číny, Bahrajnu, Gruzínska, Uruguaja, Kostariky a Panamy. Vďaka nim v týchto častiach sveta v nasledujúcich 20 rokoch vznikne viac ako štyritisíc reštaurácií. Veľká väčšina z nich bude v Číne, v ktorej už doteraz pôsobilo pod značkou Subway asi 500 stravovacích zariadení. Spomínaných 15 zmlúv za obdobie po covide (od roku 2021) dovedna predpokladá vznik asi deväťtisíc prevádzok. „Subway má veľkú príležitosť rozšíriť svoju prítomnosť po celom svete a nové hlavné franšízové zmluvy sú odrazom dôvery operátorov v značku a našu cestu transformácie,“ povedal k tomu John Chidsey, generálny riaditeľ Subway.

Nová zmluva pre pevninskú Čínu je pre Subway doteraz najväčšiu hlavnou franšízovou zmluvou. Konzorcium domácich investorov, ktoré sa pripojilo k rodine Subway, ako je Shanghai Fu-Rui-Shi Corporate Development Co., Ltd. (FRS), prináša zároveň desaťročia skúseností s riadením veľkých globálnych reťazcov fastfoodivých reštaurácií v celej Ázii. Dohoda v Bahrajne obnoví stopu Subway v krajine, kde v roku 1984 značka otvorila svoju prvú reštauráciu mimo USA. Food Innovation Company, nový hlavný franšízant, je jednou z najstarších rodinných firiem v Bahrajne. V Gruzínsku dohoda Subway s Wissol Group výrazne zvýši počet reštaurácií v krajine, rozšíri prítomnosť značky do nových miest a upevní pozíciu Subway na trhu. V Latiskej Amerike spolupracuje Subway so spoločnosťou Grupo Vierci, operátorom s viacerými značkami v oblasti rýchleho občerstvenia a maloobchodu.

Len za posledných 18 mesiacov značka otvorila viac ako tisíc nových reštaurácií po celom svete, pričom viac ako 40 percent funguje na základe hlavných (rámcových) franšízových zmlúv. Subway ako jedna z najväčších svetových značiek reštaurácií s rýchlym občerstvením ponúka jedlá ako sendviče, wrapy a šaláty miliónom zákazníkov v takmer 37-tisíc reštauráciách vo viac ako 100 krajinách.