Ku QR kódu priložíte telefón s možnosťou NFC komunikácie alebo si ho naskenujete a stiahnete aplikáciu do smartfónu. Potom už vôbec nemusíte komunikovať s obsluhou reštaurácie, tá len nosí jedlo. Toto umožňuje systém spoločnosti Qerko, ktorý začali používať aj niektoré bratislavské reštaurácie. Systém eviduje objednávku za celý stôl, ale pri platení si jednotliví hostia môžu vybrať a elektronicky zaplatiť iba svoje položky.

Spoločnosť tvrdí, že jej fintechová aplikácia je z hľadiska finančného prevodu bezpečná, pretože ju o. i. licencovala Česká národná banka. „Qerko pôsobí na slovenskom trhu od roku 2022 a dnes sa rozširuje do ďalších krajín Európskej únie. Ak by vás pri platbe cez aplikáciu Qerko chcel niekto okradnúť, je to prakticky nemožné. V aplikácií jasne vidíte účet s položkami, a teda viete, za čo platíte,“ objasňuje Viktor Tecl, country manager Qerka na Slovensku. Querko je aplikácia, nie webová stránka. „Podvodný e-mail alebo SMS správa vás môže presmerovať na webovú stránku, ktorá pripomína legitímny web, a práve na ňom môže dôjsť k podvodu,“ vysvetľuje ďalej V. Tecl.

Inovatívna gastro aplikácia sa technicky ďalej vyvíja, v súčasnosti ponúka silnejší NFC čip, ktorý sa po priložení mobilu načíta rýchlejšie a z väčšej vzdialenosti. Slovensko je zatiaľ druhým trhom českého startupu. Systém Qerko možno využívať napríklad v dvoch bratislavských prevádzkach franšízy Kolkovňa či v coworkingovom priestore The Spot. Pridal sa aj Burger King, ktorý vo svojej prevádzke ponúka aj špeciálne Qerko menu.