Najmenší model pomenovaný po mestách Milano a Turín (Torino) dostane nový dodatok za meno. Názov Junior odkazuje na historický model Alfa Romeo Giulia GT 1300 Junior, ktorý vznikol v roku 1966.
Alfa Romeo MiTo Junior v rámci odlíšenia ponúkne jemne upravený exteriér, na ktorom najviac kričí zadný nárazník a pochrómovaná koncovka výfuku. Okrem toho sa nič extra neudialo, len spätné zrkadlá nie sú lakované vo farbe karosérie, ale nesú matný chrómový povrch a disky sú pre zmenu biele.
Vnútro Juniora na športovejšie ladený zovňajšok nadväzuje látkovými športovo tvarovanými sedadlami vpredu s bielym kontrastným prešívaním. Odlišný bude aj prístrojový panel pred vodičom s čiernym pozadím a bielymi číslicami. Korunu dodávajú koberčeky so štylizovaným nápisom Junior.
Alfa Romeo MiTo Junior - športové sedadlá so zaujímavým čalúnením Zdroj: Alfa Romeo
O pohon Juniora sa budú starať motory, ktoré nie sú výrazne väčšie ako pri aute zo šesťdesiatych rokov. Základom bude relatívne vlažný atmosférický štvorvalec s objemom 1,4 litra a 16 ventilmi. Ten má iba 57 kW (78 k).
Omnoho lepšou alternatívou bude dvojvalec s objemom 0,9 litra a prepĺňaním. Ten poskytne až 77 kW (105 k). Vrcholom pre Junior zatiaľ bude 1,4 MultiAir s 103 kW (140 k). Na naftovom poli bude bojovať 1,3 JTDM s výkonom 62 kW (85 k).