Spojená spoločnosť chce vyrábať ročne viac ako 5 miliónov vozidiel ročne. Hlavnou súčasťou americkej divízie GM je nemecká automobilka Opel, v Británii vyrába vozidlá sesterskej značky Vauxhall. GM v 12 výrobných závodoch v Európe zamestnáva približne 38-tisíc ľudí, z toho približne polovicu v Nemecku. V Británii má GM približne 4 500 zamestnancov.

Plány transakcie, ktoré obe firmy oznámili v polovici februára , vyvolali v Nemecku a Británii obavy zo zatvárania tovární a rušenia pracovných miest. Šéf PSA Carlos Tavares sľúbil, že bude ctiť doterajšie záväzky GM voči výrobe a zamestnanosti.

C. Tavares minulý týždeň povedal, že prevzatie divízie ponúka príležitosť na vytvorenie európskeho automobilového šampióna, ktorý by mohol čoskoro predávať viac ako 5 miliónov áut ročne. Vlani automobilka PSA predala 3,15 milióna vozidiel. PSA očakáva od spojenia do roku 2026 ročnú úsporu 1,7 miliardy eur, uviedla v pondelok francúzska automobilka podľa agentúry Reuters.

Spojením PSA s európskou divíziou GM vznikne skupina s približne 16-percentným podielom na európskom automobilovom trhu a vystrieda francúzsky Renault na pozícii druhej najväčšej európskej automobilky za Volkswagenom, ktorý má na európskom trhu podiel 24 percent. PSA sa pritom ešte pred troma rokmi nachádzala vo vážnych problémoch, automobilke museli pomôcť Francúzsko a čínsky investor, automobilka Dongfeng Motor.

Opel sa v čase svetovej finančnej krízy dostal do existenčných problémov. GM uvažovala o predaji divízie, nakoniec sa ju však rozhodla reštrukturalizovať. Opel dúfal, že do vlaňajška sa vymaní zo strát, minulý rok však neuspel a utrpel ďalšiu stratu 257 miliónov dolárov. Firma vlani zvýšila predaj na európskom trhu o približne štyri percentá na 1,16 milióna vozidiel, čo bolo maximum od roku 2011.