Záujem o kúpu luxusného výrobcu automobilov Bugatti, ktorý patrí do koncernu Volkswagen má chorvátska firma Rimac Automobili. Jej vlastníkom je podnikateľ Mate Rimac (32). Napísal to britský časopis Car Magazine. „Je to fáma a fámy nebudeme komentovať,“ nechal sa počuť hovorca Bugatti Tim Bravo, uviedol ďalší automagazín Car and Driver. „Môžem povedať, že sme ziskoví a v ostatných dvoch rokoch zaznamenávame veľmi pozitívne výsledky.“
Médiá však Rimacov záujem dávajú do súvislosti s jeho snahou produkovať čoraz silnejšie elektrické hyperautá, v čom by mu mala pomôcť práve synergia s W-16-tkovými motormi Bugatti. O tom, že chorvátska automobilka smelo napreduje svedčí aj fakt, že Porsche pred dvomi rokmi v nej kúpilo 10 %-ný podiel a vlani získalo ďalších 5,5 %. A všetko zrejme smeruje k tomu, že Porsche svoj podiel navýši na 49 % a keďže vlastníkom značky Porsche je tiež koncern Volkswagen, tak by si v podsate ponechal možnosť byť aktívny pri rozhodovaní o procesoch v Bugatti.
14 % v Rimacu vlastní čínsky producent batérií Camel a ďalšími investormi sú Hyundai, Kia, Jaguar, Koenigsegg a Magna. To vôbec nie je zlý výsledok pre firmu, ktorá existuje od roku 2009 a momentálne zamestnáva asi 600 ľudí. Jej sídlo nájdete v mestečku Sveta Nedelja, ležiacom neďaleko chorvátskej metropoly Záhreb.
Jeden kus zničil moderátor
Prvým elektromobilom firmy Rimac Automobili bol Rimac Concept One, ktorý predstavili v roku 2011. Vyrobili ho len osem kusov, z toho jeden zničil moderátor Grand Tour, Richard Hammond, počas nakrúcania programu. Pred dvomi rokmi zažil na Ženevskom autosalóne svetovú premiéru elektromobil Rimac C_Two, ktorý disponuje neuveriteľným výkonom 1 900 koní a dokáže vyvinúť rýchlosť až 412 kilometrov za hodinu.
[DRIFT MODE] #Rimac #CTWO #ForzaRimac #ForzaHorizon4 #FH4 @ForzaMotorsport pic.twitter.com/NP3P4dIVuo
— Rimac Automobili (@AutomobiliRimac) June 16, 2019
Šokuje aj zrýchlením z nuly na sto, ktoré zvládne za 1,97 sekundy. Dojazd tohto športiaku je 650 kilometrov na jedno nabitie a prázdna batéria sa nabije za polhodinu na 80 %. Orientačná cena vozidla je asi milión eur a podľa zdrojov z firmy sa plánovaných 150 kusov takmer okamžite predalo.
V porovnaní s ďalším významným výrobcom elektromobilov Tesla treba zdôrazniť fakt, že akcie chorvátskeho výrobcu nie sú zatiaľ verejne obchodovateľné. Napriek tomu púta pozornosť veľkých firiem a tak tomu bude zrejme aj naďalej. Obchod s luxusnými vozidlami zasiahla koronavírusová kríza menej výrazne než trh s automobilmi určenými pre masový trh. A apetít bohatých ľudí nakupovať už nie superšportiaky, ale hyperšportiaky neutíchne.