Novinka toho veľmi na vizáži exteriéru nezmenila, ale zdanie trochu klame. Nový je kompletný predný nárazník a tiež aj maska chladiča, ktorá je príbuznejšia tej na veľkom SUV Touareg. Takisto z veľkého SUV bude systém osvetlenia IQ.Light - LED Matrix.
Zvonka sa ešte zmenia zadné svetlá, ale to len vnútri, samotný tvar ostane rovnaký. Tento facelift vôbec nie je taký drastický ako prechod z modelu označeného B6 na B7, čiže pri predchádzajúcej generácii Passatu. Je jasné, že pribudnú nové vzory zliatinových diskov, ale to je pri faceliftoch samozrejmosťou.
Do interiéru sa dostáva nový informačno-zábavný systém so skleným povrchom displeja. Môže byť vybavený permanentným pripojením, ale štandardne vie pripojiť telefóny cez Apple CarPlay a Android Auto. Mobilný telefón bude možné použiť aj ako kľúč k vozidlu. Nový bude aj displej pred vodičom, ktorý môže nahradiť klasické prístroje.
Technologicky sa vpred dostane Passat vďaka novému systému Travel Assist. V rýchlostiach od 0 do 210 kilometrov za hodinu bude ako sedan, tak kombi jazdiť v čiastočne automatizovane.
Volkswagen Passat - Alltrack je tiež vylepšený Zdroj: Volkswagen
Výrazné zlepšenie zaznamenal plug-in hybrid GTE, ktorý na jedno nabitie prejde, vďaka väčším batériám, až 55 kilometrov. Meranie je už podľa metodiky WLTP, na NEDC by to znamenalo takmer 70 kilometrov. Za tým je zvýšenie kapacity z 9,9 kWh na 13 kWh.
Úplnou novinkou bude agregát 2,0 TDI Evo s výkonom 110 kW (150 k). Motor s rovnakým výkonom už v ponuke v minulosti bol, ale tento má až o 10 gramov na kilometer nižšie emisie CO2. V ponuke naďalej ostáva aj verzia Alltrack, ktorá bude tiež mať pod kapotou nový motor.
Volkswagen Passat - interiér dostal viac displejov Zdroj: Volkswagen