Prvý komerčný nákladiak na svete vypustil Uber na cesty v roku 2016. Kamión vtedy viezol náklad piva značky Budweiser po 193 kilometrov dlhej trase po diaľnici v Colorade.

Práve nákladná doprava sa podľa dopravných expertov javila pre technológiu samoriadiacich vozidiel ako ideálna, pretože diaľničná prevádzka sa zdá byť predvídateľnejšia než nástrahy frekventovaných mestských ulíc. Zámerom firmy bolo ju zefektívniť a urobiť bezpečnejšou.

Vývoj technológie však nepostupoval bez problémov. V marci Uber uviedol, že po smrteľnej nehode pozastavuje testovanie automobilov vo všetkých severoamerických mestách. Autonómne auto vtedy zrazilo ženu, ktorá sa prechádzala po ulici v arizonskom meste Tempe.

Uber dúfa, že keď sa úplne začne sústrediť na vývoj samoriadiacich osobných vozidiel, pomôže mu to posunúť sa v oblasti vpred. V správe pre agentúru Reuters to napísal zástupca firmy Eric Meyhofer.

Sanfranciská spoločnosť čelí vo vývoji tejto technológie konkurencii firiem zo Silicon Valley vrátane Tesly. S vlastnými autonómnymi vozidlami chcú prísť na trh aj tradičné automobilky, akými sú Ford a General Motors.