Nová generácia Camry je postavená na platforme TNGA. Na nej je postavený aj model RAV4 a aj Lexus ES. Práve model Camry je pre automobilku jedným z tých najdôležitejších. Aj napriek európskej absencii sa mu podarilo dosiahnuť na deviatu priečku v celkovej predajnosti. Pozíciu by ďalej mohlo zlepšiť nasadenie práve na ďalšom kontinente.
Aj napriek globálnemu rázu auta a aj jeho globálnej platforme budú medzi jednotlivými verziami rozdiely. Kým americká verzia bude mať hybrid a aj štandardné benzínové agregáty, medzi ktorými bude aj šesťvalec s výkonom 221 kW (300 k), v Európe bude ponuka obmedzená výlučne na hybrid.
Toyota už hybridné ústrojenstvo vyrába 20 rokov, tak má bohaté skúsenosti. V Camry nebude možnosť nabíjania z elektrickej siete, bude to klasický hybrid. Celkový výkon ústrojenstva bude 160 kW (218 k). Zaujímavá je v tomto prípade spotreba, ktorú výrobca udáva na úrovni 4,2 litra. Pritom na stovke je za 8,3 sekundy. Emisie sú len 98 gramov CO2 na kilometer, čo by bolo bez elektrického doplnku nemožné.
Toyota Camry - stojí na platforme TNGA Zdroj: jmr
Veľkostne Camry atakuje päť dĺžkových metrov, ale zároveň je nižšia ako väčšina konkurentov. Prispieva to k dynamickej siluete. Konštruktérom sa podarilo do sériovej produkcie pretaviť väčšinu kriviek, s ktorými prišiel koncept.
Interiér ponúka dostatok miesta, pričom na nohy pasažierov vzadu je k dispozícii až 990 milimetrov. O nedostatku tak informovať nebudú. Toyota zapracovala aj na kvalite prevedenia a používa viacero displejov. Pred vodičom je jeden s uhlopriečkou 7 palcov, infotainment má uhlopriečku 8 palcov a veľký Head-up displej má až 10 palcov.
Toyota ponúkne aj balík pomocníkov, ktorý má zabezpečiť bezpečnejšie cestovanie. K nim patrí prednárazový bezpečnostný systém, adaptívny tempomat, asistent riadenia so sledovaním pruhov, či rozpoznávanie značiek.
Základná cena Camry bude 34-tisíc eur.
Toyota Camry - interiér ponúka veľa miesta aj vzadu Zdroj: jmr