1. Moskvič 412
Ruské vozidlo, o ktorom kontrolovali mýty o vysokej hmotnosti. Naozaj bol Moskvič ťažký, ale kus, ktorý sme skúsili mal aj zaujímavé dobové brzdenie. Buď brzdil, alebo nie, nič medzi, žiadne dávkovanie. A poholdné kreslá s pružinovými sedadlami zase sprostredkovali kontakt temena so stropom. Červený exemplár však vyzeral vynikajúco, pozrite si článok.
Moskvič 412 - vzadu bol náznak plutiev Zdroj: jmr/edit: Adam Slobodník
2. Škoda 130RS
Pretekárske auto na okruhy je vždy zaujímavou skúsenosťou. A naviac keď nejde o repliku, ale o naozaj originálny kus so všetkým, čo k nemu patrí. Priečny výfuk vzadu strieľa, karoséria pritom vyzerá úplne krehko. Ale zážitok z jazdy neuveriteľný. Prečítajte si celý článok.
Škoda 130RS - súťažný špeciál je naozaj pôvodný Zdroj: jmr
3. Škoda 110L
Sedan s motorom vzadu a usporiadaním skoro ako Porsche bol kráľom trhu vo svojej dobe. Teda nie ako luxusnejšia a výkonnejšia 110L, ale ako základ 100. Kompletne reštaurovaný kus púta aj dnes pozornosť a ponuky na odkúpenie sa hrnú pri každom zaparkovaní. Kombinácia sivo-modrej karosérie a červeného interiéru sa už dnes nevidí, ale pôsobí sviežo. Pozrite si galériu a spravte si názor.
Škoda 110L - chróm prezrádzal luxusnejšiu verziu Zdroj: jmr/Adam Slobodnik Automotive Photo
4. BMW M5 E39
Najvýkonnejší sedan BMW radu 5 svojej doby fascinuje aj dnes. Bol posledným s atmosférickým osemvalcom. Po ňom už nabehol desaťvalec. Výkon 294 kW (400 k) smerujúci na zadné kolesá bol veľkým lákadlom a M5 E39 netrpela ani výraznou nespoľahlivosťou. Prečítajte si o ňom.
BMW M5 E39 - športový sedan s hmotnosťou 1826 kilogramov Zdroj: BMW
5. Mercedes 230C (C123)
Kupé odvodené od sedanu série W123 malo rovnakú povesť nezničiteľného krížnika. Nízky výkon 230C s automatom síce nespôsoboval šoky zo zrýchlenia, ale na komfortnú jazdu na dlhé trasy predstavoval ideálnu kombináciu. Kombinácia farieb však na kuse, s ktorým sme jazdili, nebola práve obvyklá a nevidí sa ani dnes veľmi často.
Mercedes-Benz 230C - z generácie W123 je kupé najzreidkavejšie Zdroj: jmr