Novodobé Mini
Je známe, že Mini je dnes štýlovka adekvátne tomu nacenená a preplnená doplnkami a rôznymi čačkami hračkami. A ak sa bavíme o najvyššej verzii JCW, je tu toho najviac.
Pásy na prednej kapote, červené spätné zrkadlá, anglická vlajka na streche a množstvo drobných skrášlení. Vnútri je to ešte ďaleko silnejšie. Gombíky ako v lietadle, prepínač režimov „prsteňom“ okolo prevodovky, ukazovateľ množstva času stráveného bez strechy, LED svetlo okolo navigácie. Načančané tvary, rôznorodé farby interiéru, kvalitné materiály. Spolujazdca môžete dlho ohurovať.
Mini John Cooper Works Cabrio Zdroj: Imagine Motion
Ale napriek tomu, že Mini oproti prvej generácii poriadne narástlo, na súčasné pomery ostáva malé. Sedí sa nízko, o lakťovú opierku sa delím so susedom. Vpredu je to akurát, vzadu pre malé dieťa v detskej sedačke.
Kufor v kabriolete je tradične minimálny, tu je tak na dva ruksaky. Ale je tu aj šikovný mechanizmus umožňujúci nadvihnúť strechu pri nakladaní rozmernejšej batožiny.
Užívanie si jazdy
Najväčšia zábava začína, keď si hoci aj počas pomalej jazdy dám dole strechu a svet je otvorenejší a živší. Mini sa dostáva do svojej kože, začína brblať a chrapčať do výfukov, a to najmä v športovom režime.
Mini John Cooper Works Cabrio Zdroj: Imagine Motion
Stačí podradiť a pustiť plyn, nasleduje súvislá streľba ako na fronte. Je to návykové a mám chuť v meste len pridávať a uberať, ísť plynulo je takmer nemožné. Ak pre nič iné, kvôli zážitku zo zvuku sa kabriolet vo vrcholnej JCW oplatí. Len občas pôsobí trochu umelo.
V porovnaní s predchodcami dostalo Mini adaptívny podvozok závislý od jazdných režimov, ale aj ten najšportovejší je nekomfortu predchodcov vzdialený asi tak ako vstup Turecka do EÚ. Áno, Mini je prirodzene tvrdšie ako luxusné limuzíny, ale je radosť s ním jazdiť aj po rozbitých bočných cestách.
Ale keď zatiahnem strechu, zvonku preniká príliš veľa hluku a neustále sa obzerám, či som nezabudol zavrieť okno. No bez strechy možno vďaka šikovnému deflektoru nainštalovanému na zadných sedadlách cestovať aj diaľničným tempom bez nejakých problémov.
Nie je to pretekár
Pri snahe vziať Mini na skutočne športovú jazdu na hrane limitov je to o očakávaniach. Ak predpokladáte ortodoxného pretekára, zabudnite. Ak sa chcete baviť v rozumnom tempe, budete nadšení.
Mini John Cooper Works Cabrio Zdroj: Imagine Motion
Zatáča výborne a hravo, je malé a v zákrutách akoby sa točilo okolo vlastnej osi. Ale jeho 230 koní zrejme kvôli prejavu automatickej prevodovky, vlažnému obmedzovaču a krivke krútiaceho momentu (povedané ľudsky - zaberá v strede, nemá zmysel ho vytáčať) pôsobí trochu vlažne.
Jednoducho mu na to, aby stačil tým najlepším športovým autám chýba ostrosť. Aj predok ide zo zákrut von viac než by som čakal, keďže by som očakával skôr pretáčavosť. Ale stačí zvoľniť tempo a JCW si to užíva ďaleko viac. Vtedy sa dostane do svojej kože a prináša veľkú radosť.
Mini John Cooper Works Cabrio Zdroj: Imagine Motion
Pritom je stále rýchle a počúvať strieľanie do výfuku odrážajúce sa od skalnatých stien horského priesmyku je zážitok pre oboch cestujúcich. Mimochodom kombinovaná spotreba vyšla na 7,9 l/100 km.
Verdikt
Kto hľadá Mini, chce štýl. A ktoré Mini ho dá viac ako JCW a kabriolet? Nemožno síce čakať pretekársky špeciál, ale vďaka presnému riadeniu a malým rozmerom ho s chuťou vytiahnete uprostred pekného letného dňa a pôjdete sa previezť s brbľajúcim výfukom ako príjemným bonusom. Ak nečakáte pretekárske náradie, dôvodov na úsmev dáva viac než dosť.
Plusy | Mínusy |
štýlové doplnky | vlažný prejav motora a prevodovky |
zvuk výfukov | na limite mu chýba ostrosť |
riadenie a obratnosť | |
komfortný podvozok |
Mini John Cooper Works Cabrio Zdroj: Imagine Motion
Technické údaje Mini John Cooper Works Cabrio | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 benzín |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 170 (231) pri 5200 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 320 pri 1250-4800 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 6.5 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 9,1/5,2/6,7 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - strecha dole/hore (l) | 160/215 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1395 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 3874/1727/1415 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ JCW 30 500; tento kus 49 719 |