Dizajn sa nesie v duchu najnovšej stratégie automobilky nazvanej Dynamic X Solid. Oproti predchodcovi je tak auto trochu širšie, nižšie a športovejšie. Našťastie svetlá výška zostáva dostatočných 220 milimetrov.

Nová platforma je o 70 percent pevnejšia ako doteraz. Prináša tiež nové vylepšenia systému zavesenia kolies, čo umožňuje znížiť ťažisko. Platforma eliminuje prenos nerovností z cesty do krútenia karosérie. Platforma bude globálna a dostupná na celom svete.

Výraznejšie je tvarovaná ako predná, tak aj zadná časť, ale línia profilu zostala takmer nezmenená. Okrem tradičných odtieňov monochromatickej škály bude nový model XV ponúkať vo vzorkovníku aj ostrú oranžovú Sunshine.

Interiér pôsobí modernejšie aj vďaka 8-palcovému dotykovému displeju. Pre niektoré verzie bude oranžové prešívanie na prístrojovej doske. Nebude potiahnutá kožou, ale niť bude v plastovom čalúnení. Aj volant je úplne nový.

Subaru XV - vylepšení sa dočkal aj dvojlitrový naftový boxer Zdroj: Subaru

Naftový boxer s objemom dva litre bude mať až 80 percent nových dielov. Výkon vzrastie na 115 kW (156 k). Spolu so zvýšením výkonu klesá aj spotreba. Okrem manuálnej prevodovky bude dostupný aj bezstupňový automat CVT. Pohon všetkých kolies Symmetrical AWD je štandardom.

Ako aj pri ostatných modeloch aj v XV automobilka implementuje systém kamier EyeSight.