Automobilový priemysel rozlišuje niekoľko stupňov takzvaného autonómneho riadenia, od inteligentných asistenčných systémov až po autá, ktoré sa zaobídu úplne bez vodiča. „V najbližších rokoch toto všetko zažijeme,“ vyhlásil C. Ghosn.
Upozornil však, že pre využívanie samoriadených vozidiel je potrebné vytvoriť patričné právne podmienky.
Automobilové a technologické podniky venujú vývoju samojazdiacich vozov čoraz väčšiu pozornosť. Nemecký dodávateľ automobilových súčiastok Bosch napríklad v novembri oznámil, že už tento rok chce začať testovanie samojazdiacich taxíkov v nemeckých mestách.
Singapur vlani uviedol, že plánuje od roku 2022 začať vo svojich uliciach využívať autobusy bez vodičov. V prvej fáze by také autobusy mali podľa miestnej vlády jazdiť v troch nových štvrtiach s menej frekventovanými cestami prispôsobenými pre ich prevádzku.