Jazdné skúšky tentoraz prebehli v okolí Bratislavy. Presnejšie trasa viedla do hlavného mesta inej krajiny, ktoré je jej najbližšie. Viedeň naozaj nie je ďaleko, ale cesta tam a naspäť ponúka možnosť vyskúšať všetky možné prostredia. Sú na nej diaľnice, dediny, cesty mimo obcí a aj dve relatívne veľké mestá.

Mini Cooper D

Prvé auto na vyskúšanie je trojdverový hatchback v príťažlivej oranžovej farbe s čiernymi pruhmi. Na prvý pohľad by mu nikto nehádal naftový agregát. Ten má objem 1,5 litra, 3 valce a výkon 85 kW (115 k). Krútiaci moment 270 Nm dokáže s autom pohnúť slušne.

Mini Cooper - veľa zmien neprišlo Zdroj: jmr

Malé Mini je agilné aj s naftovým motorom a od trojvalca neprichádzajú vôbec žiadne vibrácie. Dokonca automobilka udáva, že stovku zvládne za 9,2 sekundy. Automatická prevodovka radí výborne, ZF s ôsmimi stupňami je naozaj výborné, ale trochu znižuje senzáciu z jazdy. Všetko je až príliš dokonalé.

Tvarovo sa na inovovanom Mini veľa nezmenilo. Lenže zadné svetlá s tvarom vlajky Veľkej Británie sú dokonalým detailom. Vnútri je zaujímavý nový displej v strede, môže mať uhlopriečku až 8,8 palca. Avšak ak ste zvyknutí na ovládanie iDrive v BMW, tak budete mať problém. V Mini je koliesko presne opačne nastavené, ak chcete ísť dole, točíte doľava, nie doprava. Pri volante na opačnej strane je to celkom logické, u nás nie, ale dá sa na to za chvíľku zvyknúť.

Jazda na naftovom Mini je veľmi príjemná, akurát je stále otázne, že či dvojlitrový spotrebový rozdiel oproti Cooperu S, alebo litrový oproti Cooperu naozaj stojí za to.

Mini Cooper - kabrio je neprehliadnuteľné Zdroj: jmr

Mini Cooper S Cabrio

Polemiku o vhodnosti naftového motora vyvoláva najmä to, že existuje vynikajúca benzínová alternatíva. Cooper S je vo všetkom, okrem spotreby a ceny, lepší. Reakcia na plyn je u dvojlitra naozaj výborná a spojenie s osemstupňovým automatom je asi ešte lepšie ako pri naftovom agregáte.

Modrá metalíza, biele pruhy a bledohnedý interiér budia pozornosť všade. K tomu naviac skladacia plátená strecha a otočí sa každý. Mini dokonca ponúka možnosť sledovať ako dlho bola za posledné jazdy strecha otvorená. Pri zavretej streche do interiéru preniká o poznanie viac hluku ako pri hatcbhacku s pevnou strechou. Sklápacia strecha mu tiež trochu znižuje tuhosť karosérie. Avšak niekedy toto práve nie sú dôležité veličiny. Štýlu má Mini naozaj na rozdávanie.

Mini Cooper - podiel jázd s otvorenou strechou meria samostatný merač Zdroj: jmr