Automobilka najskôr predstavila zakamuflovaný prototyp, ale teraz predviedla kompletne celé auto v produkčnom šate. A od sériových Cooprov sa líši hneď niekoľkými detailami. Má vzadu vyvedené dve koncovky výfukov s umiestnením v strede a megalomanské strešné krídlo s logom GP.

Modifikovaný je aj predok, kde tróni iný nárazník s výraznejším spodným spojlerom. Vizuálne prepojenie medzi predným a zadným nárazníkom predstavujú prahy. A auto by nebolo kompletné bez špecifických diskov. Tie majú štyri zdvojené lúče.

Za novými diskami sa vpredu skrývajú brzdy s priemerom 14,1 palca. Pozitívom na okruhu a negatívom na bežných slovenských cestách bude tuhší podvozok. Miesto zadných sedadiel je len výstuha, takisto je vystužená aj predná časť a v celom aute sú pevnejšie silentbloky podvozku.

Mini Cooper John Cooper Works GP - má iba automatickú prevodovku Zdroj: Mini

Pod kapotou modelu je dvojlitrový benzínový motor s prepĺňaním. Ten ponúka výkon 225 kW (306 k), čo robí z predokolky naozaj raketu. Šprint na stovku trvá len o okamih viac ako 5 sekúnd. Môže za to aj krútiaci moment 450 Nm dostupný od 1 750 otáčok motora.

V ponuke bude John Cooper Works GP výlučne s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Je na to jednoduchý dôvod. Aktuálne ani materská automobilka BMW nedisponuje žiadnou manuálnou alternatívou, ktorá by zvládala takúto porciu výkonu a krútiaceho momentu.

Verzia GP bude limitovaným modelom, z ktorého vznikne iba 3 000 kusov.

Mini Cooper John Cooper Works GP - podobný motor má aj BMW M135i Zdroj: Mini