V roku 2010 sa o kúpu snažilo aj čínske konzorcium, ktorému však GM odmietlo predať automobilku, lebo by určite preniesla technológie do Číny. Ale rok 2012 bol pre Číňanov úspešný. Nové konzorcium NEVS sa ujalo automobilky.
V septembri tento rok začala prípravná produkcia oživeného Saabu 9-3. Fanfáry, začiatkom decembra NEVS obnovilo výrobu modelu. Ako problém sa môže zdať, že Scania nedovolila NEVS používať logo Griffona. Zatiaľ sedanu musí stačiť biely nápis v okrúhlom znaku.
Staronový Saab 9-3 bude mať od začiatku názov Aero. Po vzore predchodcov bude mať motor 2,0T, ktorý sa používal aj pred koncom výroby. Dosahuje výkon 162 kW (220 k). Môže byť spojený s manuálnou, alebo automatickou prevodovkou.
Saab 9-3 Aero - logo Griffina chýba
Fotky interiéru zatiaľ oživená automobilka neuvoľnila, ale zvonka je jasné, že 9-3 je presne tým, čo predtým. Len mu pribudli krásne zliatinové disky s priemerom 18 palcov. Verzia Aero sa začne predávať dnes (10.12.2013), ale iba vo Švédsku. Stojí 279 000 švédskych korún, čo v prepočte znamená asi 31 510 eur.
Budúci rok sa očakáva facelift modelu a elektrická verzia pre Čínu. NEVS zatiaľ neuvažuje o znovuzrodení modelov 9-5 a 9-4X, pretože koncern GM odmietol predať licencie na použité technológie.
Foto - Saab