Práve Suzuki Jimny je, okrem ruských stálic, jedným z najdlhšie vyrábaných vozidiel. Životný cyklus jeho ostatnej generácie dosiahol až 20 rokov. Nová generácia prichádza s odlišným dizajnom, ale takmer totožným nápadom.
Hranaté tvary pripomínajú naozaj drsné off-roady ako Mercedes triedy G, či Land Rover Defender. Výzoru je prispôsobená aj technika a pohon všetkých kolies je samozrejmosťou. Systém AllGrip Pro má aj redukciu a funguje s tromi nastaveniami, 2H, čo je pohon jednej nápravy a normálne stupne, 4H, čiže pohon oboch náprav a normálne stupne a 4L s redukovanými stupňami.
Na pohon slúži motor s objemom 1,5 litra, čo je o dva decilitre viac ako mal predchodca. Výkon novej pohonnej jednotky bude 74 kW (100 k) pri 6 000 otáčkach za minútu. Krútiaci moment dosiahne 130 Nm pri 4 000 otáčkach.
Suzuki Jimny - v ponuke bude aj automatická klimatizácia Zdroj: Suzuki
Agregát je spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tá je optimalizovaná pre nový motor a má zabezpečiť lepšiu spotrebu a lepší pocit ako prinášal predchodca. Vďaka novému uloženiu prevodovky a novej radiacej páke sa stratili aj vibrácie prenášané do interiéru. Ako alternatíva bude štvorstupňový automat.
Tak ako predchodca, aj nový Jimny má rámový podvozok s väčšou pevnosťou. Nový systém tlmičov umožňuje ponúknuť predný nájazdový uhol 37 stupňov, prejazdový 28 stupňov a odjazdový uhol až 48 stupňov.
Suzuki Jimny - stále si zachováva rámový podvozok Zdroj: Suzuki