Nový model sa najskôr začne predávať v domácom Japonsku a následne sa v priebehu februára rozbehne aj na ostatné trhy. Najviac nový model CX-5 preberie z väčšieho SUV CX-9. Dá sa konštatovať, že žraločí nos BMW spred 30 rokov má aktuálne Mazda.
Výrazná maska chladiča s veľkým povrchom je lemovaná v spodnej časti chrómovou lištou prechádzajúcou až pod predné svetlá. Chrómové detaily automobilka použila aj na boku auta. Celkový bočný profil sa však príliš oproti prvej generácii nezmenil.
Zadné svetlá sú menšie, ale na kufri vidno výrazný lom. Nová generácia prináša aj nový interiér. Prístrojová doska pôsobí ľahko a jednoducho. Môže za to najmä usporiadanie bez výrazného vertikálneho prvku. Celú plochu spája lišta a ovládanie klímy a displej navigácie vyzerajú ako doplnky.
V ponuke modelu sa objaví aj nová farba Soul Red Crystal. Má veľkú šancu dostať sa do vzorkovníka aj pri ostatných modeloch. Využíva viacero vrstiev priehľadného laku a reflexných vrstiev. Hliníkové vločky mu dávajú väčší lesk a svetlo absorbujúce prvky zase vytvárajú hĺbku farby.
Mazda CX-5 - displej je ako prilepený k vrchnej časti prístrojovej dosky a ovláda sa kolieskom ako iDrive Zdroj: Mazda
Ponuka motorov nebude pre Európu nijako šokujúca. Nová generácia CX-5 bude mať pod kapotou buď benzínový dvojliter, alebo agregát s objemom 2,5 litra. Naftovú ponuku zase obháji 2,2-litrový naftový motor s dvoma výkonovými verziami.