Nový agregát bude mať iný štýl zapaľovania zmesi, čo ponúkne vyšší krútiaci moment v nízkych otáčkach. Práve Mazda 3 je jeho prvou inštaláciou, ale práve o tomto agregáte toho zatiaľ automobilka veľa nezverejnila.

Nový model je skôr evolúciou tvarov, ako úplne nová etapa dizajnu. Niektorými detailami nadväzuje na koncept, ktorý automobilka predstavila začiatkom roka na autosalóne v Ženeve. Nová trojka príde ako päťdverový hatchback, ale aj vo forme štvordverového sedanu.

Predok sa hodí do súčasného line-upu výrobcu, ale na boku chýba akýkoľvek prelis. Všetko vyzerá hladko. Najdymamickejší na hatchbacku je zadok. Prekvapením je, že Mazda ostala pri priznanej koncovke výfuku a použila naozaj veľký spojler nad oknom.

Mazda 3 - interiér je jednoduchý Zdroj: Mazda

Interiér novej generácie modelu dostal úplne jednoduchý a čistý tvar. Dá sa povedať, že s podobným prístupom už prišiel model MX-5, ale v trojke je ešte dotiahnutejší. Ovládanie klimatizácie je zakomponované do línie pod stredom prístrojovej dosky. Displej je možné olvádať kolieskom za voličom prevodovky.

Dôležitým prvkom prelínajúcim exteriér a interiér sú úzke prvé stĺpiky karosérie, ktoré nevytvárajú zbytočne plochy, cez ktoré nie je vidieť.

Na začiatok Mazda ponúkne benzínové motory Skyactiv-G s objemami 1,5 a 2,0 litra. Na niektorých trhoch bude v ponuke aj naftový motor Skyactiv-D, ktorý bude mať objem 1,8 litra. O výkonoch automobilka zatiaľ neprezradila nič.

Mazda 3 - sedan má viac vyvážené línie Zdroj: Mazda