Britský výrobca ostatnými modelmi šokuje. Sú jedinci, ktorým sa nepáči model Senna a ani Speedtail nemusí byť po chuti každému. Ako nástupca legendy však Speedtail stojí proti vážnym konkurentom medzi hyperautami. V súčasnosti sú nimi Bugatti Chiron, či Koenigsegg Regera.
Kým Chiron stavil na extrémny výkon, Speedtail využíva hlavne aerodynamickú optimalizáciu a pre McLaren vlastnú ľahkosť konštrukcie. Dosahuje iba 1 430 kilogramov, čo je približne ako vybavený Volkswagen Golf. Pre porovnanie, Chiron má dve tony.
Tvary Speedtailu sú naozaj podriadené hlavne aerodynamike. Tá bola základnou požiadavkou pri konštrukcii. Karbónová karoséria nemá ani tradičné zrkadlá. Má len výsuvné kamery. V režime Velocity sú schované vo dverách. Vtedy ale aj auto samotné klesne o 35 milimetrov. Dokonalému obtekaniu vzduchu sú prispôsobené aj statické kryty predných kolies. Tie usmerňujú tok vzduchu ku dôležitým komponentom.
McLaren Speedtail - tretie brzdové svetlo dostalo nezvyklý tvar Zdroj: McLaren
Vzadu sú dve pohyblivé klapky, ktoré sa prispôsobujú rôznym nastaveniam auta. Pomáhajú pri dosahovaní maximálnej rýchlosti, ale zároveň fungujú podporne aj pri brzdení. Použitie flexibilných karbónových vlákien zase umožnilo nechať krídelká ako súčasť tvarov zadnej časti.
Pohon má na starosti hybridný systém. Pozostáva zo štvorlitrového osemvalca a elektromotora. Motor s dvojitým prepĺňaním je z modelu Senna. V Speedtaile je celkový výkon 772 kW (1050 k). Krútiaci moment zatiaľ automobilka nezverejnila. Ale je jasné, že zrýchlenie tohto auta bude šialené. Na trojstovku mu stačí 12,8 sekundy, čo je o 2,7 sekundy menej ako čas, ktorý potreboval McLaren P1.
Stále však nie je nič tak šokujúce ako tri miesta na sedenie s centrálnou pozíciou vodiča. Automobilka vyrobí 106 kusov tohto modelu a prví majitelia sa k nim dostanú na začiatku roka 2020.
McLaren Speedtail - vodič sedí v strede Zdroj: McLaren