Tým najčastejšie kritizovaným prvkom auta bol nie príliš výkonný motor. Dvojliter však prešiel kúrou, ktorá mu pridáva nové parametre. Výkon sa dostal až na 135 kW (184 k), čo je o 18 kW (25 k) viac ako mala MX-5 doterajšie maximum.
Ľahký nárast zaznamenal aj krútiaci moment. Z 200 Nm sa posunul na 205 Nm. K výrazným charakteristikám inovovaného motora Skyactiv-G je posunutie maximálnych otáčok. Z 6 800 sa podarilo dostať až na 7 500 otáčok za minútu.
O reálnom dopade na zrýchlenie a maximálnu rýchlosť automobilka nehovorí. Ale pôvodná verzia s nižším výkonom dosahovala stovku za 7,3 sekundy a maximum 215 kilometrov za hodinu. Viac výkonu znamená aj lepšie dynamické parametre. Predpoklad je zrýchlenie za 6,5 sekundy a maximum aspoň 220 kilometrov za hodinu.
Mazda MX-5 - výkon narástol o 25 koní Zdroj: Mazda
Zlepšení sa dočkal aj menší, 1,5-litrový motor. Oba agregáty budú spĺňať novú emisnú normu Euro 6d Temp a uspejú lepšie v testoch spotreby WLTP. MX-5 s modernizovaným motorom sa na trh dostane v auguste, čiže tesne pred tým ako do platnosti vstúpia nové pravidlá.
Nezmení sa však druhá kritizovaná vec, ktorou je, oproti predchádzajúcemu modelu NC, riadenie bez odozvy, sa nezmenilo ani s modernizáciou.