Na domácom japonskom sa nepredáva s číselným označením, ale slovným, Axela. Malé zmeny vizuálu obsahujú prerobenú masku chladiča a nové svetlomety. Podobným prerodom prešla relatívne nedávno aj väčšia šestka. V zadnej časti novej trojky je zmenený len nárazník a to len čiastočne.
Aj interiér prešiel zmenami, avšak tiež len veľmi decentnými. Revolúcia vnútra sa nekoná. Nový volant je najzásadnejšou zmenou tvarov. Menej zásadné sú výplne dverí a elektronická ručná brzda pre niektoré výbavy. Kvalitatívnou zmenou prešla grafika head-up displeja s farebným zobrazovaním.
Pod škrupinou sa toho udialo omnoho viac. Mazda 3 bude prvá z modelov automobilky, ktorá dostane G-Vectoring Control. Ten podľa natočenia volantu rozdeľuje krútiaci moment medzi predné kolesá podľa aktuálnej potreby. Systém by mal zlepšiť správanie auta v zákrutách.
Modernizovaná Mazda 3 ponúkne aj pohon všetkých kolies i-Activ, rozdeľujúci výkon medzi predné a zadné kolesá. Bude dostupný výlučne pre 2,2-litrový naftový agregát. Podľa vyjadrení výrobcu má agregát ťažiť z kultivovanejšieho chodu.
Mazda 3 - nový volant je vnútri najzásadnejšou zmenou Zdroj: Mazda
Japonsko dostane, okrem 2,2-litrového naftového motora, aj 1,5-litrové agregáty na benzín a naftu. Podľa, zatiaľ neoficiálnych informácií, sa inovovaná Mazda 3 dostane do ponuky už onedlho.