Alfa Romeo spravila predstavením Brery perfektný ťah. Auto, ktoré schádzalo z pásov bolo naozaj výnimočné. Ani nie jazdnými vlastnosťami ako úchvatným dizajnom. O Brere napríklad Jeremy Clarkson povedal, že by mala byť cenzurovaná ako mládeži neprístupný materiál.
Kupé bočným profilom sedí skôr k označeniu hatchback, alebo ešte k názvu Shooting Brake. Už v roku 2002 sa ukázala Brera na ženevskom autosalóne ako koncept. Štýl mu prepožičal Giorgetto Giugiaro. Koncept mal dve časti, ktoré sa do výroby nedostali. Našťastie sériový model nemal krídlové dvere na štýl Lamborghini. A na nešťastie mu chýbal aj motor V8 od Maserati s približne 294 kW (400 k).
Sériový model prišiel o tri roky neskôr, na rovnakom podujatí. Tvary sa stali civilnejšími, ale tie kruhové samostatné reflektory ostali presne také ako na koncepte. Krátko na to sa ukázala aj otvorená alternatíva s tradičným názvom Spider.
Spočiatku sa pod prednou kapotou nachádzali tri alternatívy. Benzínový štvorvalec 2,2 JTS dával 163 kW (185 k), motor V6 s 3,2 litrami zase ponúkal 190 kW (260 k). Naftu reprezentoval päťvalec s objemom 2,4 litra a výkonom 147 kW (200 k).
1. Alfa Romeo Brera - tri samostatné predné svetlá na každej strane
Základný benzínový agregát a naftová verzia hrabali len prednými kolesami. Vrcholná verzia so šesťvalcom využívala pohon všetkých kolies, ktorý sa neskôr dostal aj do modelu 159 s označením Q4. Modelový rok 2008 priniesol aj predokolku pre V6. Okrem toho všetky verzie dostali aj samosvorný diferenciál Q2.
Najvýraznejšia zmena pod kapotou sa udiala v roku 2009. Pribudol totiž motor 1750 TBi s variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov. Nový motor priniesol 147 kW (200 k) a 320 Nm. Podľa názorov tých, ktorí jazdili so všetkými verziami je práve posledná predstavená tou najlepšou.
Spider nebol od kupé rozdielny, čo sa týka mechanických častí. Rozdielom bola len skladacia strecha. So šesťvalcom dosahovala pomerne vysokú hmotnosť 1750 kilogramov, pričom na užitočnú hmotnosť zostalo 253 kilogramov. To však nič nemení na fakte, že Brera a Spider patria medzi najkrajšie autá.
Legendy minulosti každý druhý pondelok v rubrike Auto na ETREND.sk.
Prečítajte si všetky.
4. Alfa Romeo Brera - interiér Italia Independent
Foto – Alfa Romeo