Super Urus má dodatok ST-X, podobne ako rýchle Fordy. Aj keď táto verzia vznikla zatiaľ iba ako koncept, Squadra Corse má v pláne malosériovú výrobu pre vlastný značkový pohár zahŕňajúci práve tieto automobily SUV.

Zmien je celkom dosť, vidno najmä novú kapotu s odhaleným karbónom a vpredu sú masívnejšie otvory na prívod vzduchu k pohonnej jednotke. Vzadu si našlo miesto prítlačné krídlo a výfuky so šesťuholníkovým tvarom.

Urus ST-X stojí na 21-palcových diskoch obúvajúcich pneumatiky Pirelli. Najväčším pokrokom verzie je zníženie hmotnosti. Oproti sériovému kusu sa podarilo ušetriť až 25 percent. Treba však rátať s faktom, že toto išlo aj na úkor vnútorného komfortu, keďže auto je striktne na súťaženie.

Lamborghini Urus ST-X - vzadu je prítlačné krídlo Zdroj: Lamborghini

Pohon zabezpečuje úplne sériový agregát. Má rovnakých 478 kW (650 k) a 850 Nm. Palivo je v špeciálnej nádrži schválenej FIA a celkovo je tento Urus trochu zdvihnutý a dostal vnútorný ochranný rám, keby došlo k prevráteniu.

Sériová produkcia je podmienená štartom pretekárskej série. Tá by mala začať v roku 2020 a v pláne má podujatia v Európe a na Blízkom východe.

Lamborghini Urus ST-X - disky majú priemer 21 palcov Zdroj: Lamborghini