Nový model s názvom Renegade používa techniku Fiatu 500X, ktorý by mal prísť v blízkej dobe. Jeep sa dokonca bude vyrábať v talianskom meste Malfi. Po Grazi, kde schádzal z výrobných liniek Steyr to je ďalšie produkčné miesto automobilky v Európe.
Malý terénny model čerpá inšpiráciu hlavne od starších súrodencov, najmä od Wrangleru. Jeep tvrdí, že niektoré detaily odkazujú na pôvodný vojenský Jeep. Vraj naň nadväzuje hranatým tvarovaním a prednou maskou so siedmymi otvormi.
Hranaté tvary so sebou nesú neduh vo forme vysokého koeficientu odporu vzduchu dosahujúceho 0,36. Platforma Renegade, rovnako ako 500X pochádza z Fiatu 500L. Nápravy však využívajú zmenenú konfiguráciu s MacPherson systémom vpredu. Malý Jeep bude brzdiť kotúčovými brzdami na všetkých kolesách.
Od konkrétneho trhu bude závisieť počet kombinácií pohonu. Celkovo sa dá zvoliť až zo šestnástich rôznych zložení. Okrem benzínového motora MultiAir ponúkne dva naftové MultiJet II. Ako alternatíva tradičných motorov bude aj E.torQ s možnosťou spaľovania plynu.
Jednotlivé motory sú kombinované s dvoma manuálnymi prevodovkami a dvojspojkovou DDCT. Renegade sa zároveň stane najmenším autom, ktoré ponúkne v príplatkovej výbave deväťstupňovú automatickú prevodovku. Pohon bude v základnej verzii len s pripojiteľným pohonom zadnej nápravy, ale vo verzii Trialhawk dostane Active Drive Low s prevodom 20:1 na pomalé prejazdy.
Jeep Renegade - interiér sa inšpiroval vo Wrangleri
Vnútro malého Jeepu si tiež zobralo inšpiráciu z pracovnejšie zameraného Wrangleru. V strede prístrojovej dosky bude 5, alebo 6,5-palcový displej informačno-zábavného systému s Bluetooth, DAB a HD rádiom. Ďalší displej, ale s uhlopriečkou 7 palcov bude aj pred vodičom miesto klasických inštrumentov.
Foto - Jeep