Automobilka o modeli Gladiator hovorí ako o najschopnejšom strednom pick-upe, ktorý je na americkom trhu. Nový model stojí na predĺženom rámovom podvozku, ktorý má prednú časť z Wranglera, čo je očividné a zadná časť má formu 1,5-metrovej ložnej plochy.
Pod ložnou plochou je rezervné koleso a na jej konci LEDkové svetlá. Vzadu je aj zásuvka na 115 voltov, keďže pick-up je zatiaľ určený pre severnú časť Ameriky. Úžitkovo pôsobí aj interiér. Zadná lavica sa dá sklopiť do roviny a vznikne tak ďalší úložný priestor.
Známa kapota z Wranglera bude skrývať 3,6-litrový motor V6 Pentastar. Bude mať výkon 212 kW (290 k) a krútiaci moment 353 Nm. Prekvapivá je kombinácia agregátu so šesťstupňovým manuálom v štandarde. Za príplatok ho môže nahradiť 8-stupňový automat.
Modelový rok 2020 bude znamenať pre Gladiator aj pridanie naftového agregátu. Trojliter so šiestimi valcami ponúkne 191 kW (260 k) a 600 Nm. Pre tento agregát automobilka pripravila iba osemstupňový automat.
Jeep Gladiator - na ťažnom potiahne viac ako tri a pol tony Zdroj: Jeep
Podľa očakávania bude Gladiator disponovať pohonom všetkých štyroch kolies. Výbavy Sport a Overland budú mať redukciu s pomerom 2,72:1, ale Rubicon bude mať systém Rock-Trac s pomerom až 4:1.
Gladiator bude Jeep vyrábať v rovnakej fabrike ako Wranglery, v Tolede, v Ohiu. Začiatok produkcie je naplánovaný v prvej polovici budúceho roka a už jeho druhá štvrtina bude znamenať prvé dodávky zákazníkom. Katalóg príslušenstva už Mopar zverejnil teraz. Sú v ňom napríklad rámy miesto dverí.
Jeep Gladiator - možností čo zapojiť je neúrekom Zdroj: Jeep