Situácia na trhu nahráva predaju automobilov prostredníctvom auto bazáru. Vzhľadom na nedostatok čipov a ďalších dôležitých komponentov sú čakacie doby na nové auto dlhé mesiace. Z toho dôvodu záujem o jazdené autá rastie. Znamená to len jednu vec: rastúci dopyt zvyšuje ceny ojazdených áut. Ak ste na strane predajcu, situácia na trhu vám určite hrá do karát.

Nové auto stráca hodnotu

Ak sa rozhodnete pre úplne nové auto, uvedomte si, že jeho hodnota začína klesať v podstate v deň jeho kúpy. V prvom roku je to o 10 až 20 %, a po niekoľkých rokoch až o polovicu. Všeobecne platí, že dostupnejšie a lacnejšie autá si zachovávajú svoju hodnotu dlhšie.

Ak sa o niekoľko rokov rozhodnete predať ojazdené rodinné auto s malým počtom najazdených kilometrov cez auto bazár, rozsah potenciálnych kupcov je oveľa širší, ako by bol napríklad pri predaji luxusného športového auta.

Investície pre fajnšmekrov

Ak vám nejde len o určité zachovanie hodnoty vášho ojazdeného auta, a naozaj chcete zarobiť na jazdenke, musíte loviť vo vodách jedinečných kúskov. Tieto sa predávajú prostredníctvom špeciálnych aukcií, a cesta k nim môže byť tŕnistá. Cena športového automobilu, akým je napríklad Ferrari 458 Speciale Aperta, sa medziročne zvýšila o takmer 200 percent.

Všetko má ale svoje pre aj proti. Nie každý veterán vám prinesie miliónové zisky. Je potrebné sa vyznať v tejto oblasti, pravidelne zisťovať množstvo informácií, poznať technické špecifikácie auta, a navyše musíte mať čas a zdroje na rozmaznávanie svojho miláčika. Dalo by sa povedať, že kúpa veterána musí byť v prvom rade radosťou. Nielen snahou rýchlo zbohatnúť.

Ilustračné foto
Zdroj: Unsplash.com

Čím jednoduchšie, tým lepšie

Jednoducho povedané, ide o vozidlo, po ktorom je v autobazároch najväčší dopyt. Aké to je? Kombi s benzínovým motorom v cene od 7 do 15 tisíc eur. Najpredávanejšou značkou je Škoda, ale aj Volkswagen, Ford, Hyundai a Renault sú tiež na vysokých priečkach.

Ak rozmýšľate o aute, ktoré vám bude dobre slúžiť, ale časom ho budete môcť slušne predať, malo by to byť auto strednej triedy. Vedľa nešlapnete ani výberom bazárových hviezd, ako je Škoda Octavia alebo Fabia.