Najvýraznejšou zmenou je, samozrejme, karoséria. Tá pripomína koncept, ktorý automobilka predstavila nedávno. Už samotný koncept vyzeral skôr ako prototyp, takže cesta k sériovému modelu nebola taká tŕnistá, ako keby bol príliš odviazaný.

S dvojdverovým kupé zdieľa to štvordverové všetko až po koniec čelného skla, tam začínajú zmeny. Strecha nemá taký spád a, samozrejme, pribudol druhý pár dverí. Rozmery sú, logicky, väčšie. Dĺžke pribudlo až 23 centimetrov, z čoho až 20 centimetrov predstavuje prírastok rázvoru.

Priestor pre pasažierov na zadných sedadlách je omnoho štedrejší ako pri doterajších modeloch označených číslom 8. Miesto pribudlo nielen v oblasti kolien, ale aj na šírku a nad hlavami pasažierov. Stále to nie je optimálne pre troch pasažierov vedľa seba, a aj nemožné, kvôli stredovej konzole, ale dvaja sa budú cítiť komfortne.

BMW radu 8 Gran Coupe - dvere nemajú rám Zdroj: BMW

Motory prevezme 8 Gran Coupe z ostatných verzií. Základom benzínovej ponuky bude 840i, čo bude šesťvalec s valcami umiestnenými v rade a objemom tri litre. Bude mať zhodne 250 kW (340 k) a 500 Nm. Na výber bude pohon zadnej nápravy a tiež pohon všetkých kolies. Jedinou prevodovkou bude osemstupňový automat.

Na vrchole bude, až do potenciálneho príchodu M8 Gran Coupe, verzia M850i Gran Coupe. Tá bude mať prepĺňaný motor V8 s objemom 4,4 litra. Výkon sa dostal na 390 kW (530 k). Jeho krútiaci moment je 750 Nm. Pre európsky trh ponúkne automobilka aj naftovú alternatívu 840d.

Predaj nového modelu má začať už v septembri tohto roka.

BMW radu 8 Gran Coupe - priestor vzadu je výrazne väčší ako v kupé Zdroj: BMW