Oficiálne Audi prezentuje, že sa naplnil plánovaný počet kusov, ktorý bol vopred určený. Ak je však model úspešný, automobilky často dokážu navýšiť pôvodne plánované kvóty. Z hľadiska budúcej hodnoty auta je práve toto prospešný krok.

Britský automobilový magazín Autocar má však na vec úplne iný názor. Naplnenie plánu produkcie je jedna strana mince, ale druhá sú emisné normy. Tie už priviedli, či postupne privedú, do motorového hrobu dvanásťvalce od BMW, či vraj aj súčasný sedan M3. Lenže tie sa môžu vrátiť po implementácii Ottovho časticového filtra. Úplný koniec však oznámil Mercedes s modelmi využívajúcimi silu V12.

Dôvod na zmenu portfólia je zmena štandardného meracieho cyklu spotreby. WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) vstúpi do platnosti v septembri tohto roka. Cyklus je bližšie k reálnej jazde, lebo počas neho auto musí spomaľovať, zrýchľovať a čeliť rôznym situáciám.

Audi SQ5 03 Zdroj: Audi

Zdroje blízke automobilke prezradili britskému magazínu tvrdia, že práve nový merací cyklus, vzťahujúci sa nielen na spotreby, ale aj na emisie, je tou hlavnou príčinou. Kvôli nemu nie je navýšenie produkčného limitu na programe.

Zrušenie má byť však len dočasné. Audi plánuje návrat s verziou, ktorá bude bez akýchkoľvek potenciálnych problémov s emisnými normami.

Audi pre SQ5 aktuálne používa šesťvalcový trojliter s prepĺňaním a výkonom 260 kW (354 k). Krútiaci moment 500 Nm je dostupný od 1 370 do 4 500 otáčok motora za minútu. Stovku zdolá za 5,4 sekundy a kombinovanú spotrebu, ešte podľa meracieho cyklu NEDC, má 8,3 litra na sto kilometrov. Pritom emisie CO2 sú na hodnote 189 gramov na kilometer.

Audi SQ5 05 Zdroj: Audi