Zaradí sa tak niekde do sfér Lamborghini Urus, či AMG Mercedesov a M BMWčiek. Dizajn sa inšpiroval u ostatných súčasných Astonov a je jasné, že patrí do ponuky britskej značky. Jasnou rečou hovorí tvar masky chladiča, svetelá a tvar kapoty.

Podobné tvary sú tiež v zadnej časti, kde najviac pripomína najnovšiu verziu modelu Vantage. Pod vekom kufra sa skrýva priestor s objemom 832 litrov. Po sklopení sedadiel to je až 1 540 litrov. Aj keď je toto SUV športové, stále má praktické rozdelenie sedadiel 40:20:40.

Pod kapotou SUV vážiaceho 2 245 kilogramov sa skrýva štvorlitrový osemvalec, ktorý je aj v modeli Vantage. Akurát v DBX je vyladený na trochu vyšší výkon. Dosahuje 405 kW (550 k) a krútiaci moment vrcholí na hodnote 700 Nm.

Aston Martin DBX - zozadu nesie črty Vantage Zdroj: Aston Martin

DBX je na stovke za 4,5 sekundy a maximálne sa rozbehne na 290 kilometrov za hodinu. Aston Martin neuznáva nepísané pravidlo obmedzovania rýchlosti na 250 kilometrov za hodinu, ako to robia nemeckí výrobcovia.

Aston Martin DBX bude mať deväťstupňový automat a pohon všetkých kolies. V interiéri bude veľa kože a veľa displejov. Jeden s uhlopriečkou 10,25 palca bude v strede a miesto ukazovateľov pred vodičom bude ďalší s uhlopriečkou 12,3 palca.

Na začiatku predaja bude dostupná séria 1913, ktorá prinesie hlavne niekoľko štítkov s pripomienkou, že ostatné terénnejšie zamerané vozidlo mal Aston Martin v ponuke pred 106 rokmi. Cena je od 170-tisíc eur.

Aston Martin DBX - interiér má veľa kože a Alcantary Zdroj: Aston Martin