Elektrická alternatíva v ponuke britského výrobcu je prvým elektromobilom, ktorý automobilka vôbec vyrobila. Tvarovo sa veľmi nelíši od štandardných benzínovým agregátom poháňaných verzií modelu. Odlišnosti sú najmä v detailoch. Napríklad takýto druh pohonu nevyžaduje žiadne výfuky a okolo auta sa nájde niekoľko označení, že toto je Rapide E.

Vnútro prešlo väčšími zmenami. Tradičné ručičkové prístroje nahradil displej. Rovnako ako v ostatných modeloch Aston Martin, aj tu idú virtuálne ručičky proti sebe, jedna stúpa jednou stranou ciferníka, druhá tou druhou. Displej pred vodičom má uhlopriečku 10 palcov.

Automobilka vyrobí iba 155 kusov elektrického sedanu. Poháňať ho budú dva elektromotory. Celkový výkon je 448 kW (608 k) a krútiaci moment až 950 Nm. Tým zatieňuje aj štandardné verzie Rapide. O uskladnenie energie sa stará batéria s 5 600 článkami obalená v kevlare a karbóne.

Aston Martin Rapide E - nabíjací konektor je tam, kde bolo hrdlo nádrže Zdroj: Aston Martin

Na stovke je elektromobil za 4 sekundy a maximum je obmedzené na 250 kilometrov za hodinu. Automobilka reálne odhaduje dojazd cez 300 kilometrov podľa štandardu WLTP. Vstavaná nabíjačka dokáže nabiť batérie za tri hodiny.

Rapide E však bude podporovať aj rýchle nabíjanie na 50 kW a 100 kW nabíjacích staniciach. O cene sa zatiaľ automobilka nezmienila, ale je jasné, že prvý elektromobil v obmedzenej sérii bude stáť viac ako Tesla Model S v najvýkonnejšej konfigurácii.

Aston Martin Rapide E - pod kapotou chýba dvanásťvalec Zdroj: Aston Martin