Ako základ úpravy použil verziu 1,4 MultiAir z roku 2009. Tá v sériovom stave dosahovala 114 kW (155 k), čo na malé auto nie je málo. Ale po zásahu bulharských kovbojov sa hodnoty dostali na 147 kW (200 k) a 279 Nm. Výkonom tak atakuje ikôn medzi malými hothatchmi, Clio RS a 208 GTI.

Úpravca sa však nepreslávil naháňaním výkonu. Tou najzásadnejšou vecou na MiTe od Vilnera je interiér. Kompletné prečalúnenie je presne to, čo všetci čakali. A aj sa dočkali. Okrem sedadiel je nové čalúnenie aj na prístrojovej doske a dverách. Všetko v koži Nappa.

Na plastové prvky použil úpravca efekt, po ktorého aplikácii vyzerajú ako platinové.Čierno-červená téma sa uplatnila na všetkých prešívaniach aj koberčekoch. To však platí vpredu. Vzadu by čierna pôsobila príliš pochmúrne, tak tam majú pasažieri bledošedú.

Oddelenie exteriéru nepracovalo na plastových spojleroch, ale na farbe. Červená od Alfy je síce dobrá, ale MiTo aj tak dostalo novú, inú červenú s väčšou hĺbkou a perleťovým efektom. Auto tak, v prípade, že je čisté zaujme viac ako bežná verzia, aj keď nemá žiadne exteriérové doplnky.

Alfa Romeo MiTo Vilner - interiér v exkluzívnom prevedení

Na difúzor, prednú masku, kľučky, spätné zrkadlá a kruhy okolo zadných kolies použili Bulhari čiernu lesklú farbu. Malá Alfa stojí na diskoch s priemerom 17-palcov s dizajnom charakteristickým pre automobilku.

Ako finálnu čerešničku na torte predstavil Vilner aj sadu batožiny špeciálne pre toto auto.

Foto - Vilner