Audi A6

Nový sedan sa udomácni vo vozových parkoch korporácií a aj menších firiem veľmi rýchlo. Odkazy na A8 boli viditeľné na prezentačných fotkách, ale v realite auto vyzerá samostatnejšie a originálne. Už bude používať nové číselné označovanie motorov, nezávislé od objemu, ale stanovené podľa výkonového intervalu.

Audi A6 Zdroj: jmr

BMW X4

BabyX6? Nie úplne. BMW X4 preskočilo facelift a prešlo rovno do druhej generácie. Je to logický krok, keďže je naviazané na SUV X3 a to prišlo nedávno úplne nové. Vyzerá lepšie ako predchodca, bude pohodlnejšie a celkovo elegantnejšie.

BMW X4 Zdroj: jmr

Citroën Berlingo

Malý pracant z Francúzska sa poriadne zmenil. Je zrejmé, že sa posunul skôr do segmentu MPV ako do výlučne úžitkových sekcií. Výzor nadväzuje na C3 Aircross a ostatné nové vozidlá v ponuke a interiér ponúka reálne veľa miesta. Stojí na, pôvodne, osobne zameranej platforme EMP2. Rovnaké základy použije aj sesterský model, Peugeot Rifter, ktorý sa v Ženeve tiež ukázal. Opel Combo Life sme vo výstavisku nenašli.

Citroën Berlingo Zdroj: jmr

Honda CR-V

Japonci ukázali nástupcu svojho najpopulárnejšieho SUV v Európe. Výzorom sedí do línie nastolenej Civicom a Jazzom. Je menej prelíniovaný ako predchodca. Veľkým šokom bolo oznámenie, že naftové motory v ponuke nebudú. Zato sa však môžu zákazníci tešiť na hybridné verzie.

Honda CR-V Zdroj: jmr

Hyundai Santa Fe

Kórejskej automobilke sa podarilo posunúť dizajn z jemne nenápadného na taký, ktorý neprehliadne nikto. Rozdelené predné svetlá, so samostatným denným svietením hore na kapote nie je pri veľkých SUV bežný zjav. Ale, na prekvapenie, takto uletené línie naživo fungujú a auto pôsobí naozaj príjemne.

Hyundai Santa Fe Zdroj: jmr

Kia Ceed SW

Kia ukázala nielen hatchback Ceed, už bez apostrofu, ale aj kombi SW. Práve kombi bude tým krajším zástupcom ponuky modelov, lebo má vyváženejšie tvary pri pohľade zboku. Kým nová generácia vyzerá stále ako evolúcia predchodcu, pokrok je viditeľný takmer všade.

Kia Ceed SW Zdroj: jmr

Mercedes triedy C

Na novú generáciu je ešte priskoro. Ale dôkladný facelift, aj keď minimálne viditeľný auto posunul vpred. Okrem toho, že pribudlo mnoho nových asistenčných systémov je možné implementovať aj digitálny panel pred vodičom. Mercedesu sa pri faceliftoch darí doladiť dizajn vozidiel tak, že niekedy majú nutkanie na výmenu aj majitelia predfaceliftových kusov.

Mercedes triedy C Zdroj: jmr

Peugeot 508

Jedno z najväčších prekvapení autosalónu priviezol Peugeot. Socha leva s výškou 4,5 metra bola dominantou expozície, ale reálnou hviezdou bol nový 508. Z ťažko pôsobiaceho sedanu automobilka spravila liftback, ktorý sa nemusí hanbiť ukoristiť si pomenovanie štvordverové kupé. Línie, bezrámové dvere a celková vizáž mu to dovoľujú. Interiér je prevzatý takmer bez zmien z konceptov automobilky.

Peugeot 508 Zdroj: jmr

Renault Talisman TCe 225

Elektromobilita a zdieľané jazdy, spolu s autonómnym jazdením sú fajn. Ale Renault okrem konceptu EZ-GO ukázal aj Talisman s výborným motorom TCe 225, ktorý má rovnaký základ ako agregát v Megane RS a Alpine A110. Okrem neho sa predviedol aj druhý nový motor, 1,3 TCe, dostupný v Capture a Scenicu. Menší agregát bude nasadený aj v novej generácii Mercedesu triedy A.

Renault Talisman TCe 225 Zdroj: jmr

Škoda Fabia

Zo všetkých ženevských noviniek bude najčastejším zjavom na našich cestách práve Fabia. Ľahký facelift poznamenal obe karosérie. Po novom už, podobne ako CR-V od Hondy, nebude mať malý český automobil naftové motory. A benzínové budú iba litrové.

Skoda Fabia Zdroj: jmr

Toyota Auris

Nový hatchback bude mať, samozrejme, aj hybridné pohonné systémy. Ale tvarmi skôr zvádza k myšlienke ako by vyzerala verzia GRMN, alebo inak pomenovaný hothatch. Vraví sa, že Yaris GRMN je výborný, Auris by ho mohol ešte prekonať.

Toyota Auris Zdroj: jmr

Volvo V60

Menšie kombi od Volva vyzerá praktickejšie ako V90. Je to z dôvodu, že má kolmejšiu zadnú stenu. Bude pokračovať v nasadzovaní výlučne dvojlitrov, ale pri tejto menšej karosérii sú práve tie optimálnymi motormi.

Volvo V60 Zdroj: jmr