Discovery odjakživa patrilo k tým SUV, ktoré sú viac off-roadami ako cestnými pretekármi. To ostalo aj po facelifte v rámci nového modelového ročníka 2012. Celá premena dostala názov e_TERRAIN TECHNOLOGIES. Tá zahŕňa zmeny od karosárskych dielov až po mechanické komponenty.

Vonkajšia časť dostala mierne retuše. Pre model HSE budú ako základné disky v ponuke nové 19 palcové s možnosťou príplatku za 20 palcovú alternatívu.

Vnútro zlepšili nové technológie. Dotykový displej je k dispozícii aj s lepším audio vybavením a nie je viazaný na navigáciu. Audio systém okrem toho obsahuje aj pevný disk, na ktorý sa zmestí 10 hudobných albumov v nekomprimovanom formáte.

Kozmetické veci sú však zatienené zmenami v pohonnom ústrojenstve. Prepracovaný motor s rovnakým objemom troch litrov s označením SDV6 je vybavený paralelným prepĺňaním dvoma turbami. V spojení s vstrekovaním Common-Rail dosahuje výkon 189 kW (256 k). To je síce iba o 8 kW (11 k) viac ako motor, ktorý sa montuje od roku 2010, avšak maximálny krútiaci moment 530 Nm je k dispozícii od 2 200 otáčok za minútu.

Krútiaci moment v takých nízkych otáčkach znamená, že z voľnobehu je do 500 milisekúnd k dispozícii 95 percent maximálna. V spojení s novou prevodovkou sú exhaláty iba 230 gramov oxidu uhličitého na kilometer.

Prevodovka prešla zmenami adekvátnymi zmenám motora. Vlastne je nová celá. V Discovery je prvýkrát použitá prevodová skriňa od ZF s ôsmimi prevodovými stupňami. Jaguar bol inšpiráciou pre otočný vysúvací volič stupňov. Manuálne radenie prevodov je možné prostredníctvom pádiel pod volantom. Prevodovka dokáže preradiť v priebehu 200 milisekúnd, čím sa optimalizuje prechod medzi rýchlostnými stupňami.

Land Rover tvrdí, že prechod medzi stupňami je porovnateľný s dvojspojkovými systémami. ZF 8HP70, ako sa prevodovka nazýva, dokáže preskočiť až 6 prevodových stupňov, zlepšujúc reakciu auta pri kickdowne počas predchádzania.

Terénne vlastnosti našťastie s modernizáciou nezmäkli. Pribudli k nim podporné systémy ako Hill Start Assist, ktorý pi rozbehaní v kopci auto chvíľu podrží, aby vodič mohol prehodiť nohu z brzdy na plyn bez náznaku pohybu dozadu. Druhým systémom je Gradient Acceleration Control. Ten auto spomalí v závislosti od povrchu a stlačenia akcelerátora pri zjazde z kopca. Systém funguje pri jazde vpred, aj pri jazde vzad.

Foto  - Land Rover