Angličania sa pustili do svojej ikony. Úpravca Project Kahn sídliaci v Bradforde preveril možnosti Range Roveru Sport v najvýkonnejšej verzii s päťlitrovým osemvalcom preplňovaným turbokompresorom.

Bežnému smrteľníkovi sa môže zdať benzínová motorizácia do veľkého SUV ako nezmysel. Kompresorový osemvalec toto ešte podporuje. Nie všetci rozmýšľajú s ohľadom na peňaženky a životné prostredie. Pre tých je ako stvorený Project Kahn Range Rover RS600 Cosworth.

Názov rozmenený na drobné znamená toľko, že motor nemá sériových 373 kW (510 k), ale dosahuje až 440 kW (600 k). Úprava sa nediala priamo pod taktovkou firmy Project Kahn. Prizvali si na pomoc anglickú motorársku firmu Cosworth. Motoru pomáha dýchať špeciálne navrhnuté výfukové potrubie s názvom Super Sound. To tiež niečo naznačuje.

Cosworth má bohaté skúsenosti s motoršportom. Motory z jeho produkcie boli používané vo formuli 1. Známejšia je však ako spolupracovník Fordu na ostrých verziách. Escort Cosworth a Sierra Cosworth sú nezabudnuteľné. Jedným z posledných áut upravených Cosworthom je dokonca Subaru Impreza.

Project Kahn nenechal exteriér bez povšimnutia. Výrazné nárazníky spoločne s prahmi naznačujú, že toto nebude sériový Range Rover Sport. Predný nárazník obsahuje spodný spojler kvôli lepšiemu obtekaniu vzduchu. Športový akcent podtrhujú aj 22 palcové disky kolies s názvom RS. Uprostred kolies môžu byť použité originálne Range Rover stredové kryty.

Interiér je kompletne prečalúnený podľa prianí zákazníka. Výraznejšou zmenou je aj použitie nových prístrojov. Otáčkomer musel byť kvôli motoru zmenený a pôvodný nezostal ani rýchlomer. Otázkou je, či takáto úprava stále spĺňa to, čo je pre SUV charakteistické, čiže lepšia priechodnosť terénom.

Keď Sir Charles Spencer King navrhoval pôvodný Range Rover ako prvé luxusné terénne auto, asi ho nenapadlo, že by to mohlo skončiť cestnou verziou s 440 kW. Range Rover Sport vznikol ešte pod vplyvom vtedajšieho majiteľa BMW. Vtedy bol pôvod motorov jasný. Po prechode značky k Fordu dostal Sport vrcholný motor od Jaguaru.

Úpravám Range Roveru Sport sa venuje okrem firmy Project Kahn aj Hamann - špecialista na BMW, Arden –špecialista na Jaguare a špecialista na ,,vkusný“ tuning – Mansory.

Konkurencia tohto modelu môže byť v podobne upravených Porsche Cayenne a Mercedesoch ML od AMG.

Foto – Project Kahn