Land Rover spravil elektrický automobil. A je ním priamo najklasickejší zo všetkých Land Roverov, Defender. Auto však nie je postavené ako prostriedok zníženia emisií CO2 v rámci modelového radu. Prvoradým poslaním tohto vozidla je zníženie emisií hluku.
Auto je špeciálne postavené pre safari. Celý názov znie Land Rover Defender Safari EV concept. Vývoj auta prebiehal v Juhoafrickej republike a automobilka na ňom spolupracovala s lokálnymi Barker Performance Poducts.
Vzduchom chladený elektromotor produkuje papierovo slabých 59 kW. Krútiaci moment má však 330 Nm. To znamená, že auto nepôsobí lenivo. Vďaka tichšiemu behu motora je Defender menej rušivým elementom pre zvieratá. Nulové emisie pri jazde zase nezaťažujú životné prostredie v parku.
Defender EV bude fungovať v Londolozi, čo je safari park v Juhoafrickej republike. Najväčší problém tkvie, ako u väčšiny elektromobilov, v dojazde. Výrobca deklaruje, že vzduchom chladené Li-Ion batérie, od výrobcu Axeon, vydržia 80 kilometrov jazdy. Okrem tejto vzdialenosti je stále v rezerve 20 kilometrov. Celkovo to je asi osem hodín jazdy po parku, čiže trojnásobok bežného výletu.
Zdroj: 1
Nabíjanie funguje cez obyčajnú zásuvku, ale stále existuje možnosť pripojiť solárne panely, čím sa z auta stane naozajstné bezemisné vozidlo.
Problematickými by sa časom mohli stať práve batérie. Všetky od NiCd, cez NiMH až po Li-Ion a Li-Pol postupne strácajú kapacitu. Takisto čas vypnutia nie je úplne presne stanoviteľný, ako je to aj na mobilných telefónoch. Preto v náhlom prípade útoku slona na Defender bude práve táto vlastnosť kľúčová.
Zdroj: 2
Foto - Land Rover