Kvôli emisným normám európskej únie sme prišli o Civic Type-R, zabili päťvalcový Focus ST, Mazda RX-8 skončila svoju púť taktiež. Norma EURO 5 pôsobila drasticky na niektoré automobily. Nahnuté to mal aj Land Rover Defender, ktorý bol poháňaný turbodieslom s objemom 2,4 litra. Ten spĺňal len EURO 4.

Nový modelový rok preto dostal pár noviniek. Najväčšou z nich je použitie nového motora, ktorý je kompatibilný aj s piatou normou EU. Výkon a krútiaci moment ostali rovnaké ako pri predchádzajúcom agregáte, čo znamená 90 kW (122 k) a 360 Nm. Zaúradoval tu downsizing a pod kapotou sa objaví pohonná jednotka s 2,2 litrami objemu.

Nižší objem znamená aj nižšiu hmotnosť motora. Zmenou prešlo aj izolovanie motorového priestoru. Kým doteraz stačil kryt proti blatu, odteraz je súčasťou výbavy protihluková izolácia, čo zlepšuje pocit v interiéri.

Maximálna rýchlosť sa zvýšila zo 130 km/h na 145 km/h. Dôležitejšie sú údaje o emisiách. V kombinovanej prevádzke vypúšťa krátka verzia 90 iba 266 gramov oxidu uhličitého na kilometer a dlhšie 110 a 130 produkujú 295 g/km.

Prevodovka ostala rovnaká, aká je od posledného výraznejšieho faceliftu v roku 2007. Vtedy sa počet stupňov zvýšil z 5 na 6. Tá je stavaná presne na požitie v podmienkach familiárnych pre Defender.

V rámci inovácie pribudli dva balíky výbav. Prvým je Comfort Pack, v rámci ktorého zákazník za príplatok 1 650 britských libier dostane klimatizáciu, rádio s AUX, elektrické ovládanie okien a diaľkové ovládanie centrálneho zamykania. Druhý balík Off-road Pack za 1 500 libier ponúka ABS, terénne pneumatiky MT, ťažné zariadenie a ochranu podvozku.

Základný model ročníka 2012 sa bude v Spojenom kráľovstve predávať za 20 995 britských libier. Objednať ho bude možné od Novembra 2011. Podstatou tohto faceliftu našťastie nebola kozmetická úprava zovňajšku, ale jemné doladenie a prispôsobenie legendy dobe.

Foto – Land Rover