Jedna z najdôležitejších noviniek Škody už počas dlhodobého testu a viac než 17-tisíc najazdených kilometrov ukázala takmer všetko. V lete sú to nekonečné mnohohodinové presuny za dovolenkami i výletmi, kde je auto plné kufrov, hračiek a kočíkov. Na jar a jeseň zase dennodenné pracovné jazdy a napokon v zime trochu šmýkania na zasneženom parkovisku alebo výletu do bieleho lesa.
Na pohodu
Kodiaq sa kupuje najmä na pohodu. Málokto bude od neho chcieť výkony na Slovakia Ringu a ak áno, prosím takého majiteľa nech pošle onboard video. Pre ostatných má auto s adaptívnym podvozkom komfortný režim. Kto pozná pohupujúci sa Superb v tomto režime, tak Kodiaq taký nie je. Je citeľne stabilnejší a plavné nerovnosti prechádza s ladnosťou Francúza, ale nehúpe sa zďaleka tak ako jeho starší a nižší brat.
Práve naopak, dokáže tlmiť nerovnosti ako sa patrí a pri ostrejšej jazde sa prispôsobujúce tlmiče trafia akurát do mojej nálady a dokážu auto postrážiť, keď je potrebné. Dokonca som sa pri jazde smerom na južnú stranu Chopku až hore na parkovisku pristihol, že som nechal auto v komfortnom režime a pritom si s radosťou užíval zákruty.
Chcete vedieť, ako Kodiaq zvláda šmyk? Pozrite si fotogalériu
Kde by mohol Kodiaq pridať je tlmenie priečnych, nárazových nerovností. Rolety pred križovatkami alebo nepodarené styky medzi novým asfaltom a betónovým začiatkom bratislavských križovatiek. Vtedy by som si prial trochu „prémiovejšiu“ charakteristiku a lepšie odhlučnenie nárazu.
Škoda Kodiaq - dlhodobý test Zdroj: TREND
Na šport
Ak mám ambíciu sa trochu zabaviť v zákrutách, auto prepínam do športového režimu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?