Dodajme, že čoskoro bude nasledovať aj samostatný test s podtitulom čo na nej nemám rád. Takže, čo mám na nej rád?

Kompaktné vonkajšie rozmery. Hoci masívnym dizajnom zvonku sa to nezdá, keď české SUV zaparkujem vedľa Audi Q7 alebo Land Rover Discovery, hneď vyzerá malé. Približne 4,7 metra na dĺžku je identické ako Octavia Combi a výrazne menej než Superb. Aj vďaka tomu sa s ním parkuje podobne ľahko ako s iným osobným autom.

Nastaviteľný podvozok. Škodu možno prepnutím podvozka zmeniť z plavného SUV na až nezmyselne tvrdé poskakujúce kombi. Na kvalitnej rakúskej diaľnici plnej zákrut okolo Grazu to pridáva na istote a aj prípadný priesmyk si možno užiť o niečo viac. Po prekročení hraníc naspäť domov ale prakticky iný než komfortný režim nepoužívam. Kto pozná plavnosť Superbu, Kodiaq to zvláda lepšie, je pohodlný, ale menej pláva a je v tomto režime istejší.

Škoda Kodiaq - jazdné režimy Zdroj: TREND

Ostrekovač zadnej kamery je na Nobelovu cenu za mier pri parkovaní. Vonku môže byť hocijaká „pľušť“, auto môže byť neumyté týždne tak, že nevidno cez bočné okná, ale cúvacia kamera je jasná akoby som ju práve pretrel handričkou. Doteraz mi nie je jasné, ako jedno ostreknutie kamery dokáže také zázraky, ale je to rovnako funkčné riešenie ako schovaná kamera v znaku (vzor VW), ktorá zavŕzga pri každom vysunutí.

Škoda Kodiaq - ostrekovač kamery Zdroj: TREND

Škoda Kodiaq - pohľad z kamery Zdroj: TREND

Výborné handsfree, ktoré je síce v článku ťažko opísať, no na rozdiel od mnohých iných v Kodiaqu možno telefonovať aj na diaľnici a protistrana o tom takmer ani nevie. Nehovoriac o mimoriadne rýchlom, pár sekundovom pripájaní sa telefónu po štarte a jeho jednoduchom spárovaní. Tiež s radosťou prehrá hudbu alebo ho dobijem cez USB kábel. Za príplatok aj bezdrôtovo.

Škoda Kodiaq - handsfree Zdroj: TREND

Automatická klimatizácia funguje rýchlo a bez nepríjemných ofúknutí. Na tomto aute po dlhých rokoch nemám potrebu neustále nastavovať teplotu dvojzónovej klimatizácie po stupňoch nahor a nadol, pretože ju dokáže dlhodobo udržať a zbytočne nefúka studený vzduch na posádku.

Škoda Kodiaq - klimatizácia Zdroj: TREND

Vystrkovacie ochrany dverí. Jedna z marketingovo prevratných noviniek, s ktorou už skôr prišiel Ford Focus. Na Kodiaqu sa kvôli nim o niečo ťažšie zatvárajú dvere a ich životnosť je otázna. Malé gumené srandy, ktoré sa mechanicky zaklápajú potlačením na druhej strane dverí nevzbudzujú úplnú dôveru. Zato som ich už mnohokrát plánovane využil. Keď je vedľa auta málo miesta a ja musím dozadu dostať dve deti, dvere môžem vďaka gume pohodlne oprieť o susedné auto a nehrozí nechcené poškriabanie. Snáď do konca dlhodobého testu mechanizmus vydrží...

Škoda Kodiaq - ochrana dverí Zdroj: TREND

Elektrické otváranie kufra v Kodiaqu by mali vyučovať na školách. Dvere sa otvárajú rýchlo a vysoko. Virtuálny pedál kopnutím pod nárazník funguje tak na 99 percent, ten zvyšok sa mu niekedy nechce. Tiež občas nastávajú komické situácie, kedy ho otvorí hadica vysávača mihnúca sa popod kufor alebo hadica od wapky. Striekam vosk na bok auta a zrazu sa s pípaním začne otvárať kufor. Ale odhliadnuc od týchto detailov je to jeden z najlepších mechanizmov, kde sa nestane, že by som zúfalo mával nohou popod nárazník bez odozvy.

Škoda Kodiaq - otváranie kufra Zdroj: TREND

Celková logika bezkľúčového zamykania. Keď zamknem dvere, ostávajú zamknuté aj pri otvorení kufra. Nie je tak potrebné sa po zatvorení kufra (nohou) s plnými rukami kočíkov, nákupov a detí na preplnenom parkovisku prepchávať ku kľučke dverí na zamknutie. Rovnako možno zamknúť aj keď sú iné dvere otvorené, vtedy auto po zatvorení všetkých a teda skutočnom uzamknutí blikne. Samozrejme, kľúč nemôže byť vo vnútri.

Škoda Kodiaq - logika zatvárania Zdroj: TREND

Šikovné riešenia v kufri sú základom v Škode. Trochu mi chýba príplatok za dvojité dno (auto už bolo pri kúpe nakonfigurované), ale trojica šikovných sieťok to vynahrádza. Možno sem dať bežné nákupy a plno menších i väčších predmetov. Rovnako aj do troch odkladacích poličiek po stranách a často využívam masívnu štvoricu polohovateľných hákov po stranách. Výborná v porovnaní s napr. Volvom je zadná roletka, ktorá sa nielenže roluje jedným stlačením, ale je vysoko a zvyšuje tak využiteľnosť samotného kufra.

Tiež teší vyberateľné svetlo. Vo svojej pôvodnej polohe slúži ako klasické osvetlenie kufra, po vytiahnutí ju možno zapnúť a použivať ako klasickú baterku. Plus detail navyše - je magnetická, takže ju možno uchytiť o ľubovoľné kovové miesto na aute.

Škoda Kodiaq - siete v kufri Zdroj: TREND

Škoda Kodiaq - baterka Zdroj: TREND

Posúvateľné zadné sedadlá a polohovateľné zadné operadlá sú prvkom z rodinných dodávok, ktoré má dnes len málo SUV. Keď treba, kufor má cez 800 litrov a vzadu je stále plno miesta. V bežnom režime mi ale bohato stačí tých cca 700 litrov a kráľovský priestor pre decká a ich neporiadok vzadu.

Škoda Kodiaq - posúvne sedadlá Zdroj: TREND

Kodiaq má odpoveď aj na veci porozhadzované po kabíne. V podobe masívnych odkladacích priestorov vo dverách, kde sa do každého vojde dvojlitrová fľaša. Ale napríklad aj priestor pre ten klasický škodovácky odpadkový kôš, veľkú zásuvku pod sedadlom spolujazdca či dvojicu veľkých skriniek pred spolujazdcom. Priznávam, stále ale nachádzam hračky tam, kde by ich nik nečakal.

Škoda Kodiaq - odkladacie priestory Zdroj: TREND

Škoda Kodiaq - zásuvka pod sedadlom Zdroj: TREND

Škoda Kodiaq - kôš Zdroj: TREND

Nič nie je ľahšie, ako otvoriť si počas jazdy fľašu. Škoda má hneď dva spôsoby. Jedným je vložiť fľašu do špeciálne tvarovaného otvoru na nápoje, kde sa prosto „zahákne“ a stačí otočiť vrchnák. Druhým je dvoma rýchlymi kliknutiami na volante zapnúť spoľahlivé vedenie v pruhoch a na tých pár sekúnd dať ruky preč z volantu.

Škoda Kodiaq - otváranie fľaše Zdroj: TREND

Ak sa za volantom striedate s niekým iným, a prípadne je to vaša žena alebo starý otec s radosťou jazdiaci nalepení na volant, Škoda Kodiaq to rieši troma rôznymi kľúčmi, z ktorých každý má vlastnú pamäť. Po otvorení sa nastaví sedadlo, spätné zrkadlá, palubný počítač, obľúbené rádio a plno ďalšieho. Napríklad aj farba podsvietenia, u mňa modrá, u partnerky ružová.

Škoda Kodiaq - vlastné profily Zdroj: TREND

Dáždnikyškrabka. Trochu otrepané, ale dáždniky som už pri rozvážaní detí viackrát využil. Vytiahnuť z dverí dáždnik (dokonca dva) pri lejaku, s ktorým som ráno nepočítal a vytiahnuť deti von v relatívnom suchu, je veľmi pohodlné. A v zime predpokladám aj využitie škrabky na ľad umiestnenej pri nádrži. Ak ju kvôli mrazu pôjde otvoriť.

Škoda Kodiaq - dáždniky Zdroj: TREND

Škoda Kodiaq - škrabka Zdroj: TREND

Mobilná aplikácia je šikovná najmä vtedy, keď auto využívajú viacerí. Nielenže vďaka nej na mobile vidím hodnoty spotreby, prejazdené kilometre, zostávajúci dojazd, otvorené dvere či počet kilometrov a dní do najbližšieho servisu. Autom možno cez mobil na diaľku aj bliknúť alebo zatrúbiť, ak naň zazerajú tínedžeri. A na displeji vidím aj aktuálnu zaparkovanú polohu auta, hoci môžem byť stovky kilometrov inde.

Škoda Kodiaq - aplikácia Zdroj: TREND

Info: Škodu Kodiaq podrobujeme dlhodobému testu majiteľa, dnes má najazdených približne 13-tisíc kilometrov. Prečítajte si prvý diel, ďalšie budú nasledovať. Okrem kapitoly o tom, čo na aute nemám rád to budú aj jazdné dojmy a celkové vyhodnotenie.