Odozva na plyn a podtáčanie dvojlitrového diesela je tragické a dúfam, že sa neprejaví na životnosti. Kodiaq so sedemstupňovým automatom jazdí pri bežnej jazde v normálnom režime hlboko pod 1400 otáčkami a nerobí mu dobre ísť ani nie 80 na 7čke. Jednak nedokáže dostatočne pružne zrýchliť, ani zvuky z motora nepôsobia šťastne.

Pri každej viac kopcovitej ceste alebo zákrutách prepínam prevodovku do športového režimu, na bežnú jazdu vtedy ale zasa točí privysoké otáčky. Chcelo by to niečo medzi, pridať aspoň 100-150 otáčok na bežnú jazdu.

To úzko súvisí s výkonmi. Chris Harris z Top Gearu hovorí, že diesel je váš tučný lenivý kamarát, ktorému sa nič nechce. Kodiaq má pri váhe 1,7 tony slušných 190 koní a takmer 400 Nm, zrýchlenie z nuly na stovku pod 9 sekúnd, ale subjektívne je niekde o tretinu nižšie.

Možno je to najnovšími európskymi normami zabíjajúcimi každého koňa v stajni, možno zlým naladením prevodovky. Alebo má Chris skrátka pravdu a bez dvoch, troch túrb to pri tomto palive už inak ani nebude.

Škoda Kodiaq - podtáčanie motora Zdroj: TREND

Nedávno Škoda odmietla na prvý raz

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa