Volkswagen tvrdí, že na tvorbu využil poznatky z agregátov pre súťaže WRC. Predpokladáme, že životnosť by mala byť oproti nim výrazne vyššia. Na dosiahnutie výkonu agregát využíva tradičné turbo doplnené elektrickým.

S dvojnásobným objemom a párnym počtom valcov prišlo do Viedne Audi. Pre novú generáciu A4 pripravilo agregát 2,0 TFSI. Zostalo tak verné väčším objemom na rozdiel od súčasného downsizingového trendu.

Z objemu 1984 centimetrov kubických vďaka prepĺňaniu dostáva 140 kW (190 k). Krútiaci moment 320 Nm je dostupný od 1450 do 4400 otáčok. Pozitívom je, že v novej generácii A4, ľahšej až o 140 kilogramov dosahuje kombinovanú spotrebu iba 5 litrov na sto kilometrov.

Najväčším prírastkom do rodiny Volkswagen Group bude šesťliter W12. Motor s dodatkom TSI bude ponúkať výkon až 447 kW (608 k). Krútiaci moment 900 Nm bude tiež prvkom umožňujúcim bližšie nešpecifikovanému modelu zrýchliť na stovku za 4 sekundy. Maximum by sa malo dostať na 300 km/h.

Šesťliter by mal nájsť svoje umiestnenie v SUV, čomu zodpovedá aj prispôsobené mazanie. To by mohlo naznačovať   možnosť implementácie v terénnejšom aute od Bentley, ktoré je v súčasnosti známe pod názvom Bentayga.

Audi dvojliter TFSI - v novom Audi A4 bude mať spotrebu len 5 litrov Zdroj: Audi