Úplne nové
Tento Hyundai chce v prvom rade úplne zabudnúť na predchodcu s asexuálne technologickým menom ix35. A skutočne, hneď prvý vonkajší dojem a prvé posadenie sa za volant potvrdzujú, že s ním nemá nič spoločné. Tucson tretej generácie (v časti sveta sa totiž aj ix35 predávalo ako Tucson) je iná liga, čo dáva najavo dizajnom, prejavom i materiálmi na palube.
Počas dlhej cesty do rakúskych Álp je čas všímať si vypracovanie interiéru, čo bývalo slabinou tejto kórejskej značky. Áno, stále sú niektoré plasty akési čudné a béžové látkové sedadlá sú po takmer 20-tisíc kilometroch fľakaté. Ale celkový dojem je aj vďaka konzervatívnemu dizajnu omnoho lepší než predtým. A poteší na dotyk kvalitnejšia koža na volante.
Rozmiestnenie prvkov je logické a auto ponúka aj nový stredový panel a vynovený dotykový displej. Väčšina funkcií sa ovláda pomerne hravo, i keď navigácia prekvapí niektorými menej logicky vyriešenými detailmi, ako je posúvanie či zväčšovanie mapy. A hnevá automatické zapnutie hlasovej navigácie po každom štarte napriek tomu, že predtým hovoriacu pani vypnete.
Hyundai Tucson 1,7 CRDi Zdroj: Ľuboš Mistrík
Ticho na palube
Cestou na lyžovačku je ale dôležité, že vpredu si máte kam odložiť mobily, peňaženky, menšie občerstvenie i fľaše. A ešte viac teší ticho na palube aj pri diaľničných rýchlostiach, odhlučnenie Tucsonu patrí medzi najlepšie v triede niekde na úrovni Hondy CR-V.
Na kvalitných rakúskych cestách menej, ale na slovenských si zasa všimnete dobre naladený podvozok. Oproti predchodcovi je o niečo tuhší a menej rozknísaný, nerovnosti ale stále tlmí dobre a z dlhého cestovania robí pohodu. V zákrutách sa síce baviť nebudete, ale ani trápiť. Je to také štandardné, dobrý priemer.
Vodičovi chce pomáhať aj asistent držania auta v pruhu, namiesto plynulej jazdy rovno ale skôr chodí od čiary k čiare ako nemenovaný žilinský expolitik. Pred kamarátmi je to chvíľu frajerina, ale tento systém naozaj nepotrebujete. Hoci už v strednej výbave ho dostanete sériovo.
Hyundai Tucson 1,7 CRDi Zdroj: Ľuboš Mistrík
Chce to viac koní i litrov
Tucson má na výber viacero motorov, naftová 1,7-čka je tá najslabšia. A je to cítiť. S plne naloženým autom už treba do dlhých diaľničných stúpaní podraďovať o stupeň nižšie a o svižnom predbiehaní na preplnených hlavných ťahoch možno len snívať. Mnohým bude asi stačiť, ale na takéto veľké auto sa hodí čosi silnejšie.
Príjemná je výsledná spotreba po 1 100 kilometrovej jazde na úrovni 6,7 litra na 100 kilometrov. Väčšinu kilometrov tvorili rakúske diaľnice na tempomate, pri zvolení väčšieho množstva okresných ciest by spotreba ešte klesla nadol. V triede stredne veľkých SUV ide o jeden z najlepších výsledkov.
Slabou hodnotu je ale ani nie 500-litrový kufor, ktorý môže už väčšej rodine priniesť starosti s výberom vhodnej „truhly“ na strechu.
Hyundai Tucson 1,7 CRDi Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Porovnávať Hyundai Tucson s predchodcom nie je správne. Ide o úplné iné auto po všetkých stránkach, hoci niektoré materiály vnútri mohli byť ešte o kúsok lepšie. Priestranné a praktické vlastnosti sú pre menšiu rodinu akurát, len by to chcelo zvoliť silnejší motor v ponuke. A hoci mi osobne kombinácia SUV a predný pohon nedáva zmysel, pravdou je, že 4x4 vo väčšine prípadov či lyžiarskych stredísk ani nepotrebujete.
Cena testovaného kusu len tesne presiahla 26-tisíc eur s DPH, a pritom obsahuje všetko potrebné. Možno nebudete mať najvýnimočnejšie SUV na ulici a jedinou vážnejšou emóciou bude radosť z nového, ale na každý deň vás bude tešiť.
Plusy | Mínusy |
odhlučnenie | priemerne veľký kufor |
slušná spotreba | jedným stlačením otvoríte na doraz len vodičove okno |
masívny dizajn | chýba mu iskra |
konzervatívny a praktický interiér |
Hyundai Tucson 1,7 CRDi Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Hyundai Tucson 1,7 CRDi Style | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 1,7 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 85 (115) pri 4000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 280 pri 1250-2750 |
Pohon | predných kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 13,7 |
Spotreba - mesto/mimo mesto/kombinovaná (l/100 km) | 5,4/4,1/4,6 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 488/1478 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1540 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4475/1850/1660 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 18 990; tento kus 26 690 |