Pár rokov na trhu
Otázkou je, či ešte má SUV od Fordu aj po troch rokoch od uvedenia čím zaujať. Odpoveď dávajú štýlové doplnky v podobe spojlerov, nárazníkov i zadného difúzora. Kuga sa nižšími prejazdovými uhlami i väčšími diskami oberá o svoje terénne vlastnosti, no kto s ňou bude chcieť chodiť do terénu, pravdepodobne ju nevybaví týmito prvkami.
Niekoľko rokov vo výrobe a na trhu cítiť v interiéri. Kým Focusy už prešli rozsiahlou modernizáciou, Kuga zatiaľ na ňu čaká. Pravdou ale je, že s výnimkou šialeného ovládania miniatúrneho stredného displeja infotainmentu, ktorý pôsobí, akoby sa dizajnérovi rozsypali lentilky, vnútri nič neprekáža.
Ford Kuga TDCi Powershift Zdroj: Ľuboš Mistrík
Je tu dostatok miesta na výšku aj na nohy, a to platí o predných aj zadných sedadlách. Tlačidlá, lakťová opierka i zatváranie dverí, všetko to pôsobí trvalým dojmom. Kufor síce na pohľad vyzerá slušne, ale jeho 400 až 450 litrov podľa zvolenej verzie rezervy je pre plnohodnotné rodinné auto málo.
Pochváliť treba otváranie piatych dverí kopnutím pod nárazník. Dnes už túto funkciu ponúka viacero áut na trhu, no v Kuge funguje veľmi spoľahlivo a veko viete aj zavrieť. Veľmi pohodlné, ak vykladáte plný kufor. A pochváliť treba veľmi tichý naftový motor.
Ford Kuga TDCi Powershift Zdroj: Ľuboš Mistrík
Späté s vodičom
Na príklade Kugy by mohol Ford ukazovať, ako možno dostať príjemné jazdné vlastnosti aj do SUV. Tuhé riadenie i presne reagujúci podvozok motivujú vodiča pridať a užívať si jazdu viac než je bežné v tejto kategórii. No podvozok nie je vôbec tuhý alebo pritvrdý, naopak, poteší deti v detských sedačkách aj spolujazdcov. Spoľahlivo odfiltruje bežné cestné starosti, na horšom povrchu príde vhod pohon všetkých kolies.
Automat mu výborne sadne, v tejto triede sa hodí viac než manuálna prevodovka. Až na kúsavý a dosť skokový rozbeh (chce to plynulejší prechod medzi "stojím" a "idem") radí relatívne hladko. Určite ju odporúčam namiesto manuálnej páky.
Ford Kuga TDCi Powershift Zdroj: Ľuboš Mistrík
Ide o najsilnejšiu Kugu, akú možno dnes dostať. Viac než 180-koňový motor je síce papierovo sympatický a dynamikou tiež nezaostáva, pokojne si ale vystačíte aj so slabším. Spotreba dosiahla 7,8 litra na 100 kilometrov, kým so slabšou motorizáciou to bolo o niečo menej.
Testovaný kus je celkovo trochu márnotratný a s rozumnou voľbou príplatkov sa dostanete o niekoľko tisíc nižšie. Oželieť odporúčam najvyššiu verziu Plus, asistenčné systémy i panoramatickú strechu. To samo osebe spraví aj 5-tisíc, nehovoriac o prípadnej voľbe slabšieho motora. Dobrá Kuga vôbec nemusí stáť bláznivých 45-tisíc ako tento kus, ale stačí aj o 10-tisíc menej.
Ford Kuga TDCi Powershift Zdroj: Ľuboš Mistrík
Verdikt
Ford urobil Kugou radosť vodičom i cestujúcim. Hoci kufor mohol byť väčší a stredový panel si pýta facelift po vzore menšieho modelu Focus, aj po troch rokoch od uvedenia je to príjemné miesto pre život i na dlhé cesty. Pozor ale pri zaškrtávaní príplatkových položiek, lebo inak slušnú cenu zbytočne vyženiete nahor.
Plusy | Mínusy |
príjemné jazdné vlastnosti | menší kufor |
ticho na palube | chaotické ovládanie infotainmentu |
vnútorný priestor | |
spoľahlivé otváranie kufra nohou |
Ford Kuga TDCi Powershift Zdroj: Ľuboš Mistrík
Technické údaje Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium Plus | |
Parameter | Hodnota |
Motor | 2,0 diesel |
Výkon (kW (k) pri ot/min) | 132 (180) pri 3750 |
Krútiaci moment (Nm pri ot/min) | 400 pri 2000-3250 |
Pohon | všetkých kolies |
Zrýchlenie - 0 na 100 km/h (s) | 10 |
Spotreba - mesto/mimo mesta/kombinovaná (l/100 km) | 6,1/5/5,4 |
Priemerná spotreba užívateľov podľa Spritmonitor.de | n |
Objem kufra - základ/sklopené sedadlá (l) | 456/1653 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1716 |
Rozmery - dĺžka/šírka/výška (mm) | 4524/1838/1703 |
Cena (eur s DPH) | úplný základ 21 990; tento kus 45 455 |