Už čoskoro sa fanúšikovia značky Škoda dočkajú svetovej premiéry štvrtej generácie obľúbeného modelu Fabia. Od svojho uvedenia na trh v roku 1999 je jedným z najpredávanejších vozidiel vo svojej triede.
Teraz sa automobilka Škoda Auto rozhodla zverejniť prvé dizajnové skice exteriéru chystanej novinky, ktoré napovedia opäť o trochu viac, ako bude v reáli vyzerať. Už podľa skorších informácií bude štvrtá generácia výrazne väčšia i dynamickejšia ako jej predchodkyne. Prechod na modulárnu platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen má priniesť nové možnosti v usporiadaní priestoru a vytvoriť ešte viac miesta pre cestujúcich a batožinu. Medzi ďalšie highlighty patria ostro tvarované predné svetlomety a zadné svetlá s LED technológiou.
Prvé dve dizajnové skice ukazujú čisté, moderné a dynamicky vypracované línie novej Fabie. Štvrtá generácia bude o 111 mm dlhšia a o 48 milimetrov širšia než jej predchodkyňa. Vôbec prvýkrát bude postavená na modulárnej platforme MQB-A0 koncernu Volkswagen. Okrem ešte väčšieho priestoru pre cestujúcich sa tak o ďalších 50 litrov zväčší aj batožinový priestor. Šikmý pohľad na prednú časť odhaľuje úzke predné svetlomety a širokú masku chladiča, typickú pre dizajn Škody. Vďaka chrómovanému rámčeku a čiernym lamelám pôsobí nová Fabia športovo-elegantným dojmom. Robustný vzhľad umocňujú tiež veľké kolesá.
Ostatné skice podávajú bližšiu predstavu o moderných svetlách novej Fabie. V ostro rezaných predných Full LED svetlometoch, ktoré siahajú až k maske chladiča, pripomínajú LED moduly ľadové kvádre. Zreteľný je aj modul denného svietenia v tvare písmena L. Typické kryštalické prvky tejto značky sa nachádzajú aj v štruktúre úzkych zadných svetiel.
Automobilka prezradila už aj ďalšie informácie. Základom ponuky novej Fabie budú dva trojvalce 1,0 MPI, teda motory s atmosférickým plnením. Tie majú výkon 48 alebo 59 kW a sú spojené s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ďalším stupňom v ponuke sú dva preplňované trojvalce 1,0 TSI, jeden s výkonom 70 kW (opäť spojený s päťstupňovým manuálom), druhý s 81 kW a voliteľne šesťstupňovou priamo radenou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholnou motorizáciou bude štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW, ktorý je štandardne spriahnutý so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Všetky motory patria do novej generácie Evo koncernu Volkswagen. Väčšina z nich tiež ponúka kombinovanú spotrebu približne 5 l / 100 km v režime WLTP. Vďaka tomu je nová Fabia až o 10 % úspornejšia než jej predchodkyňa.
Novinka od mladoboleslavskej automobilky môže byť vybavená až deviatimi airbagmi a prvýkrát má na všetkých sedadlách pre spolucestujúcich úchyty Isofix aj kotviace úchytky pre detské sedačky. Potešiť by mal tiež balíček Travel Assist, ktorý prináša funkcie automatizovaného riadenia. Očakávania automobilky Škoda Auto so štvrtou generáciou Fabie sú veľké, otázka je, ako veľký bude jej ohlas na svetovom trhu.