V roku 1999 zažil na frankdurtskom autosalóne svetovú premiéru model Škoda Fabia. Počas 22 rokov sa celosvetovo predalo 4,5 milióna vozidiel Fabie a stala sa druhým najpredávanejším automobilom značky Škoda po modeli Octavia. Na Slovensku pritom Fabia dlhodobo kraľuje rebríčkom predaja.

Aj preto je predstavenie jej štvrtej generácie významným medzníkom a budí zaslúženú pozornosť. Automobilka Škoda Auto ju zatiaľ predstavila zamaskovanú, no prezradila už niektoré detaily, ktoré zaujmú.

Nová Škoda Fabia
Zdroj: Škoda Auto

Ide napríklad o prvú Fabiu postavenú na koncernovej modulárnej platforme MQB A0, určenej pre malé vozidlá s priečne montovaným motorom umiestneným vpredu. Vďaka nej štvrtá generácia oproti tým predchádzajúcim narástla vo všetkých smeroch. Batožinový priestor novinky, napríklad oproti predchodkyni narastie o 50 litrov.

Tuhšia karoséria a moderná séria bezpečnostných a asistenčných systémov, známych z modelov vyššej triedy, zvyšujú jednak komfort vozidla, ale aj aktívnu a pasívnu bezpečnosť.

Nová Škoda Fabia
Zdroj: Škoda Auto

 

Nová Škoda Fabia ponúka päť úsporných benzínových motorov. Škoda Auto tak v porovnaní s predchádzajúcim modelom rozširuje paletu pohonných jednotiek. Oveľa širšie než doposiaľ je tiež výkonové spektrum, ktoré siaha od 48 kW (65 k) do 110 kW (150 k).

Všetky motory patria do novej generácie Evo koncernu Volkswagen. Väčšina z nich tiež ponúka kombinovanú spotrebu približne 5 l / 100 km v režime WLTP. Vďaka tomu je nová Fabia až o 10 % úspornejšia než jej predchodkyňa. Očakávania automobilky Škoda Auto so štvrtou generáciou Fabie sú veľké, uvidíme, aký bude jej ohlas na svetovom trhu.