Najzásadnejším podnetom na modernizovanie portfólia je emisná norma Euro 6. Okrem zložitejších technológií sa má príchod novej normy vyznačovať aj nižšími spotrebami jednotlivých modelov. Ďalšia novinka sa schová v cenníkoch, kde výbavu Elegance nahradí Style, podobne ako je to pri novej Fabii a Superbe. Všetky modely tiež dostanú revidované volanty.
Staršie modely Yeti a Rapid prídu s kompletne poprehadzovanou ponukou agregátov. Podľa slov automobilky sú všetky úspornejšie a ekologickejšie. Inak by marketingová kampaň nemala zmysel. Do Fabie a Octavie sa tiež dostane aj vylepšený navigačný systém.
Inovácie sa postupne dostanú do obehu, ale koncepty zo zrazu pri Wörthersee budú mať od sériovej produkcie ďaleko. Škoda na mieste vystaví verziu Fabia Red & Black, Octaviu RS 230, či súťažné auto Fabia R5. Okrem nich sa dá čakať pick-up postavený z Fabie.
Ďalším zaujímavým konceptom bude Fabia Combi R5. V podstate bude presne tým, čo naznačuje názov. Bude kombiverziou pretekárskeho vozidla. Spojitosť pripomína bojové sfarbenie, ale aj extrémne rozšírenie karosérie.
Škoda Fabia Combi R5 - šance na sériovú výrobu sú úplne nulové Zdroj: Škoda
Fabia Combi R5 bude vystavená po boku krátkej R päťky. Spoločnú budú mať pohonnú jednotku. Aj v praktickejšej karosérii bude pracovať 1,6-litrový prepĺňaný agregát s výkonom približne 200 kW (272 k). Aj napriek prepracovanosti a reálnej použiteľnosti konceptu zostane iba pri jedinom kuse. Do sériovej produkcie nemá šancu sa dostať.