Pokračovanie získavania titulov je spojené s predstavením nových motorov. Európska únia donútila znižovaním emisných limitov automobilky k využitiu downsizingu. Aj Peugeot preto vyvinul motor 1,2 PureTech s troma valcami.
Nový motor dosahuje výkon 96 kW (130 k), čo bola hodnota, ktorú donedávna nedosahovali ani atmosférické agregáty s objemom 1,6 litra. Malý trojvalec má podľa údajov kombinovanou spotrebu 4,6 litra a emisie 107 gramov oxidu uhličitého na kilometer.
Ale v prípade šetrnej jazdy sa reálna spotreba môže dostať ešte nižšie. Dôkazom je aj test, ktorý sa uskutočnil pod dohľadom francúzskeho UTAC (Union Technique de l'Automobile, Motorcycle et Cycle). Ako ideálne miesto bol zvolený okruh Almeria v Španielsku.
V priebehu 32 hodín zvládol nový agregát prejsť v karosérii 308 až 1810 kilometrov. Počas testu sa striedali šoféri, nakoľko jeden by to nemal šancu zvládnuť. Pri jazde spálil 54,4 litra benzínu, čo znamená priemernú spotrebu 2,85 litra.
V priebehu júla pribudnú ešte ďalšie 3 benzínové motory s výkonovým spektrom od 60 kW (82 k) po 114 kW (155 k). Naftová ponuka sa rozšíri o ďalšie 4 agregáty dosahujúce od 68 kW (92 k) do 110 kW (150 k).
Foto - Peugeot